szerző:
hvg.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A nők idióta gyermeklények, akik csak attól boldogok, ha a férjüket boldoggá tehetik.

A marketing, a hirdetések világa mindig egy adott korszak kulturális élményvilágából táplálkozik, arra ad valamiféle választ (miközben alakítja is azt). Az 50-es, 60-as években - még a feminizmus megjelenése előtt - az amerikai reklámok erősen szexisták voltak. Azaz a férfihoz képest hátrányosan különböztették meg a nőket a hirdetésekben.

Ezek a reklámok úgy ábrázolták a nőket, mint akiknek a helye a konyhában van, akik felhőtlenül boldog szülőgépek, akik nem tudnak vezetni, akik nem értenek a technikai dolgokhoz, akik teljes identitása az, hogy elsírják magukat, ha odaégetik a marhasültet, illetve, akik egyetlen életcélja, hogy boldoggá tegyék és szexuálisan kielégítsék a férfit, imádatuk titoktalan tárgyát.

Bár ezek a reklámok mai szemmel megmosolyogtatóak, ne feledjük, hogy akkor egész generációk nőttek fel a szexista hirdetéseken. Talán az sem véletlen, hogy éppen ez a generáció találta fel feminizmust a hetvenes-nyolcvanas évek Amerikájában.

1952: "Ne aggódj, drágám, a sört legalább nem égetted oda!"

1952: "Ez történik, ha a férje egyszer rájön, hogy a reggeli kávé már nem friss..."

1953: "Úgy érti, ezt egy nő is képes kinyitni?" (Az Alcoa alumínium kupakjának hirdetése.)

1962: "A Chef konyhagép mindent előkészít - a főzés a nők dolga!"

1963: A minőségi kávé fő ismérve, hogy az ízlik a férjének!

1964: "A nők kedvesek és törékenyek, bár néha nekimennek dolgoknak..."

1968: A jövő háziasszonya még a Holdat is meg tudná tisztítani!

1970: "Ez egy számítógép?" "Igen, a csúcs szuper 16-bites!"

1970: Tök jó, ha van egy macska a háznál!

1974: A Weyenberg cipő szerint a nő helye a férfi lábainál van

Via

Ha szeretne más érdekes hírt olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A Fidelitas-alelnök is beszólt a köztévének a melegek gyógyításáról szóló műsor miatt

A Fidelitas-alelnök is beszólt a köztévének a melegek gyógyításáról szóló műsor miatt

Videó: simán felmegy a sípályán a hernyótalpas Dacia

Videó: simán felmegy a sípályán a hernyótalpas Dacia

Teljes látogatási tilalmat rendeltek el a Honvédkórházban

Teljes látogatási tilalmat rendeltek el a Honvédkórházban

Hadházy üzent Bayernek: "Fölöslegesen ne gyűjtse az ötforintosokat"

Hadházy üzent Bayernek: "Fölöslegesen ne gyűjtse az ötforintosokat"

Hadházy: Szóról szóra megegyező pályázatokkal nyertek uniós pénzt

Hadházy: Szóról szóra megegyező pályázatokkal nyertek uniós pénzt

Tavaly június óta most először kerül 320 forintnál kevesebbe egy euró

Tavaly június óta most először kerül 320 forintnál kevesebbe egy euró