3 esettanulmány kreatív közösségi média marketingre

3 esettanulmány kreatív közösségi média marketingre

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Ötletes és szórakoztató kampányok, amiket zabálnak a fogyasztók. A kulcsszó: a kreativitás.

Ma már egyetlen vállalkozás sem engedheti meg magának, hogy ne legyen jelen a közösségi médiában. Ám nem mindegy, hogyan. Az igazán nagyot szóló kampányok mindig kreatívak. Most három szuper marketing kampányt mutatunk be nemzetközi példák alapján.

Maes Beer

Az eredetileg belga kézműves sörkészítőt a holland Heineken vásárolta fel néhány éve, ám marketingkampányuk továbbra is a családias hangulatra alapozott. Azt találták ki, hogy egy láda sört adnak ingyen azoknak, akiknek a családneve ’Maes’-re végződik – feltéve, ha legalább húszszor megosztják a Facebookon a cég ajánlatát a barátaikkal.

Az eredmény: 75 ezren osztották meg egyetlen nap alatt a játékot, és összesen 500 ezer látogatót gyűjtött be a cég a kampány hat hete alatt. (A Facebookon több mint 7 ezer embernek Maes a neve).

Tippex

A Tippex egy hibajavító ceruza, amely a lehető legegyszerűbb és legnagyszerűbb kampányt választotta magának. Készítettek egy 30 másodperces YouTube videót, aminek látszólag semmi köze a hibajavítóhoz. A videóban egy vadász próbál szerencsétlenkedve lelőni egy medvét, és a nézők dönthetik el, hogy lelője-e vagy sem. Mindkét kattintásra a gyártó honlapjára kerül, ahol a vadász - kinyúlva a videó keretéből – áthúzza a fejlécet. De inkább mutatjuk:

Az eredmény: 22 millió letöltés 1 év alatt.

Bodyform

Az intimbetéteket gyártó brit Bodyform saját magát hackelte meg egy ál-olvasói levél formájában. A férfi olvasó egy vicces levélben arról panaszkodik, hogy a cég diszkriminálja őt, mert nem használhat intim betétet. Erre válaszul a cég készített egy ütős kis videót, amiben kifigurázzák az olvasót és önmagukat is. Például a cég (női) vezetője iszik abból a kék színű folyadékból, amivel az idióta televíziós reklámokban az intimbetétek nedvszívó képességét illusztrálják.

Az eredmény: a videót 5 millióan látták egy hét alatt. A férfi olvasó ál-kommentje pedig 104 ezer lájkot és 5 ezer megosztást kapott.

Via

Ha szeretne más érdekes hírről is olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!

A marketingtevékenységek megtervezése és kivitelezése nem egyszerű feladat. Önnek könnyen megy, vagy nehezen? Mesélje el nekünk! Kérjük, kérdőívünk kitöltésével segítse munkánkat!