szerző:
hvg.hu

A lila arrogáns, a fekete erős.

A színválasztás az egyik legegyszerűbb kommunikációs módszer a cégek kezében. A marketing stratégiák általában igyekszenek kihasználni a színekhez kötődő érzelmi viszonyunkat, az emberek többsége például a kékhez a nyugodtságot, a vöröshöz pedig a veszély fogalmát társítja.

Egy tipikus színválasztás: a piroshoz a szenvedély és az éhség is kötődik.
©

Amint arra a Guradian szakcikke is rámutat, a céges formatervek kialakításánál érdemes figyelembe venni, hogy a leggyakrabban használt színek milyen képzettársításokra adnak lehetőséget:

Kék: nyugodtság, stabilitás, bizalom, intelligencia.

Piros: szenvedély, közvetlenség, harag, éhség.

Zöld: nyugtató, természetes, irigység, egyensúly.

Sárga: vidámság, figyelem, frissesség, energia.

Narancssárga: boldogság, látnivaló, jólét, szomjúság.

Rózsaszín: gondoskodás, szerelem, érzelmesség, érzékenység.

Lila: luxus, királyi, arrogáns, szomorúság.

Fekete: erő, hatalom, elegancia, merészség.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Súlyos büntetést szabtak ki a szélsőjobbos német AfD-re

Súlyos büntetést szabtak ki a szélsőjobbos német AfD-re

Megszólalt az orgonista, aki épp Notre-Dame-ban játszott, amikor kiütött a tűz

Megszólalt az orgonista, aki épp Notre-Dame-ban játszott, amikor kiütött a tűz

Videó: Végre itt a Microsoft új digitális táblája, és jött belőle egy még nagyobb is

Videó: Végre itt a Microsoft új digitális táblája, és jött belőle egy még nagyobb is

A notre-dame-i tűz miatt ingyen adja a Párizsban játszódó Assassin's Creed játékot a Ubisoft

A notre-dame-i tűz miatt ingyen adja a Párizsban játszódó Assassin's Creed játékot a Ubisoft

Itt a Porsche 911 Speedster: stílus, szívómotor és 500+ lóerő

Itt a Porsche 911 Speedster: stílus, szívómotor és 500+ lóerő

Vezetésről szettet, majd meccset bukott Fucsovics

Vezetésről szettet, majd meccset bukott Fucsovics