Saját pizzériáját akarta gatyába rázni, a megoldásra az egész szektor rákapott

Saját pizzériáját akarta gatyába rázni, a megoldásra az egész szektor rákapott

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Garcon szoftver megalkotója saját éttermének üzemeltetésekor döbbent rá, hogy egy olyan megoldásra lenne szüksége, amelynek segítségével egyszerre tudja kezelni az eladásokat, a számlákat, a felhasználást és a készletet. A szoftvert ma már közel 100-an használják, a cégbe pedig 90 millióval szállt be a Széchenyi Tőkalap.

Saját éttermének üzemeltetését szerette volna racionalizálni a Garcon szoftver egyik megalkotója, aki ehhez egy szoftverfejlesztő segítségét kérte. A közös agyalás nyomán megszületett egy hiánypótló, vendéglátó-ipari egységeket kiszolgáló szoftver, a Garcon. Hamar kiderült, hogy a termék más vendéglátósok számára is hasznos lehet, mert ugyan volt már hasonló a piacon, de sokkal drágábban. A projekt két vezetője felismerve, hogy a saját fejlesztésű szoftver elterjesztése komoly piaci lehetőségeket rejt magában, egyre nagyobb fókuszt helyeztek a finomhangolásra és tökéletesítésre. A szoftver 2002 óta folyamatos partnerszám-növekedés mellett összesen már közel 100 vendéglátó-ipari egységet szolgál ki. A termékfejlesztés sikerén felbuzdulva 2009-től megkezdődött az üzemszerű szoftverkereskedelem is, amelyet már külön cég, a Xoft Kft. bonyolított – számol be az SZTA blogja.

A Garcon sikere után további szoftverekkel jöttek elő, a legújabb alkalmazás fejlesztésébe pedig már a Széchenyi Tőkealap is beszállt 90 millió forinttal. A MiNiBiZZ egyfajta újraértelmezése a korábbi szoftvereknek, amely nem csupán egy vendéglátóegységeket kiszolgáló ügyviteli rendszer, hanem kereskedelmi egységeket és hálózatokat támogató rendszer is egyben. A felhőalapú, platformfüggetlen alkalmazás segítségével az üzlettulajdonosok nyomon követhetik az üzletmenetet, fogyasztói hűségprogramokat bonyolíthatnak le, illetve növelhetik a forgalmat. Funkciói közé tartozik a készletnyilvántartás, a különböző online fizetési rendszerekben (PayPal, OTPay, Barion) való pénzkezelés, pénztárgépkezelés, hűségprogramok menedzselése, számlázás, jelentéskészítés, törzsadat-kezelés, webshop kiszolgálása, vevők direkt megkeresése, illetve a közösségi médiával való integráció.

Mivel 2015 közepén megváltozott a pénztárgépekre vonatkozó szabályozás, a szolgáltató szektor is köteles használni a berendezéseket, így 70 ezer új gép üzembe helyezése várható, ami a cég számára a potenciális ügyfélkör jelentős mértékű bővülését jelenti.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!