szerző:
hvg.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A klasszikusan jól fizető szakmában megint felfelé ugrottak a bérek.

Az elmúlt években rengeteg nemzetközi vállalat hozta Magyarországra az informatikai fejlesztő központját, pl. a Morgan Stanley, az Exxon Mobil, a Siemens, a Continental, a Bosch és a Lufthansa.

Amikor a GE Healthcare Magyarországra jött, a LinkedInen 1 millió forint körüli fizetésekkel vadászták le a piacot, az utánuk érkezők már csak 1,2-1,3 millió forintért kaptak informatikusokat – írta a 24.hu. Tavaly októberben pedig már 1,8 millió forintért kerestek a LinkedInen keresztül olyan szakembereket, akik még nem töltötték be a 30-at, és 4-5 éves Java fejlesztési tapasztalattal rendelkeznek. Ebben a szektorban egy munkavállaló évi 20-25 millió forintot is megtermel, a termelékenységi mutató tehát négy-ötszöröse egy gyári munkásénak.

A magyar oktatás most próbálja meg lekövetni a keresletet, elkészült egy informatikai ösztöndíj terve, három egyetem pedig informatikai üzemmérnök szakot indít.

 

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Jóformán rájuk zuhant a gleccser, de túlélték

Jóformán rájuk zuhant a gleccser, de túlélték

Emlékszik még a nagy étvágyú Magyar Emberpárti Pártra? A HVG-ből nem maradhatott ki

Emlékszik még a nagy étvágyú Magyar Emberpárti Pártra? A HVG-ből nem maradhatott ki

Senkinek nem kellenek a Heti Válasz kiadványai

Senkinek nem kellenek a Heti Válasz kiadványai

Felpörgött oroszlánok okoztak riadalmat Szegeden

Felpörgött oroszlánok okoztak riadalmat Szegeden

Halálos gombás fertőzések kísérhetik a globális felmelegedést

Halálos gombás fertőzések kísérhetik a globális felmelegedést

Zöld rendszámos izompacsirta és bakancsos terepes: dupla Volvo V60-teszt

Zöld rendszámos izompacsirta és bakancsos terepes: dupla Volvo V60-teszt