szerző:
hvg.hu

Így fogják meg a nekik fontos célcsoportokat.

A Google és a Facebook az amerikai hirdetési piacból 2011-ben 45 százalékot hasított ki, tavaly már 63 százalékot – derül ki az eMarketer felmérésből, ami 2019-re 67 százalékos piaci részesedést jósol a két e-óriásnak. A hirdetési piacon elért sikereiket annak köszönhetik, hogy diverzifikált termékeikkel emberek milliárdjai közül lehet nagyon pontosan célkeresztbe venni a hirdető számára fontos fogyasztókat – írta a Financial Times.

A Twitter viszont 12 éves fennállása óta először könyvelt el profitot 2017 utolsó negyedévében, a Snapchat pedig egyetlen nap alatt tért magához hat hónapnyi agónia után úgy, hogy 48 százalékot ugrottak a részvényei. És hogy hol találnak betöltendő rest a hirdetési piacon? Az eMarketer elemzője, Debra Aho Williamson szerint a Facebook és a Google körül 2018 elején több botrány is kipattant amiatt, hogy álhírek, politikailag manipulatív, szexuális tartalmú vagy extrém posztok mellett bukkantak fel a hirdetések.

A Snapchaten viszont moderátorok gyomlálják a tartalmat, így ez sokkal biztonságosabb felület a hirdetők számára. Ráadásul a felület nagyon fiatal felhasználóit szinte semmilyen más fórumon nem lehet megszólítani. Körükben nagyon népszerű a Snap decemberben bevezetett, úgynevezett kiterjesztett valóság funkciója, melynek segítségével a hirdető termékét fotókra lehet ráhelyezni, és ezeket a felhasználók megosztják egymás között.

A Twitter közben az élő videókkal próbálja meghódítani a hirdetőket, és a Snapchathez hasonlóan ők is a Facebook és a Google alá árazzák a hirdetéseiket, melyeket a Twitter 40, a Snap pedig 70 százalékkal olcsóbban kínál saját tavalyi áraihoz képest. Annyi felhasználót azonban még mindig nem tudnak szállítani a hirdetőknek, mint a két nagy: a Facebooknak 2,1 milliárd, a Twitternek viszont csak 330 millió fogyasztója van havonta.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
A Sziget már jó ideje nem a magyar fesztiválok között játszik

A Sziget már jó ideje nem a magyar fesztiválok között játszik

Azt hitték a rendőrök, bajban van a sofőr, de egészen más kép fogadta őket

Azt hitték a rendőrök, bajban van a sofőr, de egészen más kép fogadta őket

Tíz nap, húsz óra és 47 perc alatt tekerte át Európát

Tíz nap, húsz óra és 47 perc alatt tekerte át Európát

Nyolc autó ütközött az M7-esen Velencénél a Balaton felé

Nyolc autó ütközött az M7-esen Velencénél a Balaton felé

Négy órára leálltak a számítógépes rendszerek az amerikai repülőtereken

Négy órára leálltak a számítógépes rendszerek az amerikai repülőtereken

Spanyolország engedélyezi az Open Arms kikötését

Spanyolország engedélyezi az Open Arms kikötését