Apróságokra kell figyelni, hogy ne bukjon a vállalat nagyot a Cégkapuval

Apróságokra kell figyelni, hogy ne bukjon a vállalat nagyot a Cégkapuval

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

Könnyen kezelhető, átlátható, egyszerű és gyors megoldást jelent a vállalkozások számára a hatóságokkal való kapcsolattartásban a Cégkapu, bár vannak hiányosságai a rendszernek – így értékeli a Deloitte a Cégkaput az eddigi öt hónap tapasztalatai alapján.

Az idei évtől kötelező a vállalkozásoknak a Cégkapu használata. A Cégkapu előnye a korábban használt Ügyfélkapuval szemben, hogy a hozzáférési jogosultságok módosíthatók, valamint különböző, a tárhely használatával kapcsolatos beállítási opciók is rendelkezésre állnak – írta a Deloitte. A regisztráció folyamata alapesetben egyértelmű, könnyen és gyorsan elvégezhető, a tárhely kezelése átlátható, azonban a működési folyamatnak még vannak hiányosságai.

Megesik például, hogy a hivatalok által küldött dokumentumot nem az adott ügykörre meghatalmazott személy tölti le. Ez pedig azért baj, mert ha a címzett a dokumentumot a tárhelyén megnyitotta és letöltötte, akkor az adott irat kézbesítettnek minősül, függetlenül attól, hogy az irat eljutott-e a felelős személyhez. Ez komoly hátrányt jelenthet azokban az esetekben, amelyeknél jogvesztő határidő merül fel – magyarázta Rátky Miklós, a Deloitte Magyarország adó- és jogi osztályának menedzsere.

A belföldi székhellyel nem rendelkező külföldi társaságoknak a Cégkapu-regisztráció ugyan nem kötelező, azonban ők is elektronikus kapcsolattartásra kötelezettek. Ha a társaságnak nincs belföldi meghatalmazottja, illetve a törvényes képviselő sem rendelkezik tárhellyel, akkor továbbra is papíron kapják az iratokat.

Hozzászólások