A belga miniszterelnök megüzente: Az EU nem pénzautomata
A belga kormányfő nem nevesített egyetlen államot sem, de mondandójából kiderült: Magyarországra és Lengyelországra gondolt.
A belga kormányfő nem nevesített egyetlen államot sem, de mondandójából kiderült: Magyarországra és Lengyelországra gondolt.
A bejelentés után indult el lefelé a tőzsdén.
Az energiaárak elszabadulása ismét alkalmat szolgáltat arra, hogy a kormányfő a rezsicsökkentéssel kampányoljon, miközben kézzel-lábbal tiltakozik az EU klímavédelmi tervei ellen.
Egyházi feladatokra is jutott 3,8 milliárd, méghozzá a gazdaság-újraindítási alapból.
Október 31-én véget ér az általános törlesztési moratórium, és ezután csak a rászoruló csoportok maradhatnak a programban. Az intézkedés első évében még a lakossági hitelek nagy része benne volt a programban, és habár ez az arány mára már csökkent, a moratóriumosok többségénél most november 1-től érhet véget a törlesztés felfüggesztése. A Bank360 egy átlagos lakáshitel esetében vizsgálta meg, mekkora költséget jelentett a program.
A teljes lakosságot nézve az egy évvel korábbihoz képest csökkent a munkanélküliség és nőtt a foglalkoztatottság, azonban a 15–24 közöttiek körében jelentősen romlottak a mutatók. A megelőző hónapokkal összevetve az adatok jelentős munkaerőhiányra utalnak, miközben a munkanélküliek száma lényegében stagnál, vagyis a munkaerő-kereslet és a -kínálat nem talál egymásra.
Záporoznak a hírek az energia- és alapanyagárak 50-60 százalékos emelkedéséről, a papírtól kezdve az építőanyagokig szinte mindent érintve, és még így is áruhiányt vizionálnak karácsonyra. Orbán Viktornak keményen kell lapátolnia, hogy a választások előtt ne billenjen ki a nemzet megmentőjének szerepéből.
Csaknem kétmillióan utaztak a kompokon 2020-ban, a nosztalgiahajók forgalma több mint a harmadával nőtt.
A magyarokat már nem annyira foglalkoztatja a pandémia a közvélemény-kutató nemzetközi felmérése szerint.
A minimálbér emelése, az infláció és a GDP-növekedés is béremelést indokol a Mozdonyvezetők Szakszervezete szerint, akik azonnali hatállyal tárgyalást kezdeményeznek erről a kormánnyal.
Átrendeződött a leggazdagabb kínai üzletemberek rangsorának élbolya. Leszállóágban van az alibabás Jack Ma és az ingatlanos Hui Ya Kan, feltörőben egy ásványvízkirály és a TikTokot birtokló ByteDance alapítója.
Befagyasztották a gáz és a villamos energia árát, csökkentették mindkettő áfáját és még energiaár-kompenzációt is bevezettek Romániában, hogy a lakosság kevéssé érezze meg az energiaárak drasztikus emelkedését.
A kormány 4 százalékponttal csökkentené a munkáltatói járulékokat, 10 százalékra csökkentené a kivát, és fenntartaná a hipa (önkormányzatoknak fájó) megnyirbálását. Cserébe egy lépésben 20 százalékkal, bruttó 200 ezer forintra nőne a minimálbér és bruttó 260 ezerre a garantált bérminimum.
Változatlanul nyomást gyakorolva, de már hatalmas felárat is beígérve csavarná ki a kormány a budapesti repülőteret a külföldi üzemeltetők kezéből. Lehetőleg még a választások előtt.
Egy százalékpontot engedne a kormány a 11 százalékos kisvállalkozási adóból, hogy a bruttó minimálbér havi 200 ezer, a garantált bérminimum 260 ezer forintra emelkedjen. Továbbra is az asztalon van a 4 százalékpontos járulékcsökkentés, illetve az önkormányzatok legfontosabb önálló bevétele, az iparűzési adó megnyirbálásának fenntartása.
Továbbra is csak az iparűzési adó felét fizettetné meg a vállalkozásokkal Parragh László, ami a kormánynak is kapóra jönne, kénytelen ugyanis az elvárt béremelésért cserébe könnyíteni a cégek terhein.
Nem Gyurcsány Ferenc, de még csak nem is Medgyessy Péter tehet arról, hogy ilyen magas a benzin ára.
Záporoznak a hírek az energia- és alapanyagárak 50–60 százalékos emelkedéséről, a papírtól kezdve az építőanyagokig szinte mindent érintve, és még így is áruhiányt vizionálnak karácsonyra. Orbán Viktornak keményen kell lapátolnia, hogy a választások előtti árrobbanás ne billentse ki a nemzet megmentőjének szerepéből.
A nem támogatott háziorvosi beavatkozások árát határozták meg. A MOK táblázata szerint egy vérvétel 2550-4250 forintba kerülhet, egy infúzió beadásáért már komolyabban zsebbe kell nyúlni.
Egy átlagos, AdBlue-s dízelautónak 20-25 liter folyadékra van szüksége – évente. Viszont bontatlan csomagolásban is csak 18 hónap az adalékanyag szavatossági ideje, szóval semmi értelme pánikszerűen nagy készleteket felhalmozni. A most tapasztalható pánikvásárlási spirál ugyanakkor komoly problémákat okozhat, és felveri az árakat.