Távolodó célegyenes

Utolsó frissítés:

"Adja meg a nevét, az összeget és az elérhetőségét, hogy elküldhessük a megállapodást, vagy ha Zsoltinak mégsem jönne...

"Adja meg a nevét, az összeget és az elérhetőségét, hogy elküldhessük a megállapodást, vagy ha Zsoltinak mégsem jönne össze a pénz, visszaküldhessük a felajánlást" - mondta egy kedves női hang a "Baumgartner Zsolt Támogatói Klub" telefonvonalán. A Forma-1-ben példa nélküli pénzgyűjtő fórumot az autóversenyző menedzsmentje azután hozta létre, hogy nem fogadta el a Mol szponzori ajánlatának szerinte teljesíthetetlen feltételeit, azaz hiányzott legalább 300 millió forint ahhoz, hogy a versenyző szállítani tudja a Minardi-istállónak a szerződtetésének feltételéül szabott 8 millió dollárt, s lehívható legyen az ennek az összegnek a felét kitevő állami pénz (HVG, 2004. január 10.). A lapzártakor még függőben maradt részletekre Frank Tamás, a pilóta menedzsere a HVG-nek kissé megtört hangon mindössze annyit válaszolt: "ma nem tudok mondani semmit", jóllehet a Minardi által egyszer már meghosszabbított válaszadási határidő lejárt. A nagy szponzorok, az Uniqa Biztosító Rt. és a CIB-csoport készek a szerződésre, igaz, utóbbi csak abban az esetben, ha a teljes összeg a Baumgartner-team rendelkezésére áll. A támogatói klub vonalán bejelentkezők hétfőig állítólag összesen 120 millió forintot ígértek be, arról viszont nem volt hír, hogy a hét végéig a Minardinak átutalandó 2 millió dollárból hiányzó összeget esetleg kipótolná a Baumgartner család vagy maga a menedzser.

A Mol-ajánlatban 60 millió forintos rajtpénz mellett teljesítményarányos juttatás szerepel, amivel például 12 célba érés esetén 12 pontot kellene szereznie Baumgartnernek, hogy a "technikai feltételekből" kikövetkeztethető 300 millió forintot megkapja. Ami lehetne akár 400-500 millió is, "nagyon jó esetben" - utalt a határértékre sajtótájékoztatóján Szórád József ügyvezető igazgató. Az olajcég egyébként nem is az autóra tette volna a logóját, hanem Baumgartner öltözékére, vélhetően azért, hogy a fogyasztókban ne a versenytársaktól való lemaradás képzetét erősítse.

Más, jelesül a helyi fogyasztók bizalmának megnyerése motiválta az állami többségű horvát INA 25 százalékát tavaly megvásárló Molt, hogy a Baumgartner körüli hercehurca közepén 2005 végéig szóló, a nem hivatalos értesülések szerint évi 150-200 millió forint értékű szerződéssel főszponzori státust szerezzen az idei Európa-bajnokságra kijutott, illetve az azt követő világbajnoki selejtezőkön a magyarokkal egy csoportban szereplő horvát futballválogatottnál. "Tavaly az INA profitja 150 millió dollár volt, ehhez kell viszonyítani a jelenlétünket, ami nem érinti a magyar sport támogatását" - mondta a HVG-nek Ferencz Szabolcs, a Mol kommunikációs igazgatója, azt is megemlítve, hogy a stratégiai ágazatot privatizáló céggel szembeni ellenérzésre kívántak ezzel látványos választ adni. A Magyarországon fociberkekben éles felháborodást kiváltó üzlet "ellentételezéseként" ugyanakkor a Mol feltételül szabta, hogy a horvát futballszövetség nyújtson ingyenes felkészülési lehetőséget a porecsi edzőtáborban három korosztályos magyar ifiválogatott számára.