Pátoszmentes egyszerűséggel nyitotta meg a Malév új, május 5-étől Budapest és Bécs között naponta kétszer közlekedő...

Pátoszmentes egyszerűséggel nyitotta meg a Malév új, május 5-étől Budapest és Bécs között naponta kétszer közlekedő járatát Horváth István, Magyarország bécsi nagykövete. Kitörő lelkesedésre nem is volt ok, hiszen a szükségből született erény: az Austrian Airlines (AUA) mondta fel az eddigi együttműködést, amelynek keretében a nyolcvanas évek végétől járatonként 5-10 helyet tartott fenn a Malév utasainak.

Az AUA, amely a nyugati repülőtársaságok közül a kelet-európai térségben a legtöbb, szám szerint 35 városba indít járatot, s ambíciója, hogy újabb célállomások kiépítésével a régió első számú "berepülőjévé" váljék, vetélytársának tekinti a Malévot - indokolta a döntést Heinz Götz, az AUA budapesti képviselője, hozzátéve: a magyar légitársaság Nyugat-Európában konkurál az AUA-val, közben, az osztrákok révén, mégis kedvező feltételekkel juttatta el utasait a kulcsfontosságú kapcsolódási pontnak tekinthető Bécsbe. Mindazonáltal aki Schwechaton a Malév felségjelű gépeket keresné, nem fog rájuk bukkanni, a cég ugyanis jobbnak látta, hogy 33 férőhelyes Saab-430-as gépeket béreljen a moldáviai légitársaságtól - mondta a HVG-nek Adalbert Újvári, a Malév új ausztriai értékesítési menedzsere. Patrick Bohl, a Malév nyugat-európai és tengerentúli repüléseinek vezető menedzsere pedig bizakodik, hogy a jelenleg 24 kelet-európai városba repülő légitársaság - amely a Budapest-Bécs-Budapest útvonalon éppúgy veszteséges, mint a repülőgépeinek számát tekintve háromszor akkora AUA - állni fogja a versenyt, s nem csupán az osztrákokkal, hanem a fapadosokkal is. Utóbbiaknak, mindenekelőtt a SkyEurope-nak Budapest mellett Pozsony a fő bázisuk, így aki a kelet-európai légipiacon nyerni akar, annak nem lehet közömbös, hogy a szédítő tempóban fejlődő szlovák repülőtér tulajdonviszonyai hogyan alakulnak. Már csak azért sem, mert - mint Götz a HVG-nek elmondta - az AUA-nak sok az olyan nyugat-magyarországi utasa, akinek az olcsóságáról ismert pozsonyi repülőtér van a legközelebb. Az AUA májustól épp ezért egy Boeing-737-est "állomásoztat" Pozsonyban, innen repül Brüsszelbe, Párizsba és Londonba. A pozsonyi indulást az osztrákok a keleti piacon megcélzott vezető pozíció megszerzéséhez is elengedhetetlennek tartják. Egyébiránt a pozsonyi repülőtér a 2005-ben tervezett privatizáció első lépéseként még ebben a hónapban részvénytársasággá alakul át. A repülőteret megszerezni vágyók már sorban állnak, több osztrák érdeklődő között ott van az AUA is.

FÖLDVÁRI ZSUZSA / BÉCS

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Gazdaság

Szárnyakat kapnak

A főváros szárnyashajóval megközelíthető fapadosrepterévé alakítaná át az elhagyott tököli szovjet légibázist az ingatlanra pályázó TriGránit-csoport. A várható zajártalmak és a megnövekedő forgalom miatt a környék lakói már előre tiltakoznak.

Itt a Volvo első villanyautója, egy 408 lóerős kompakt divatterepjáró

Itt a Volvo első villanyautója, egy 408 lóerős kompakt divatterepjáró

A kormány nagyon szeretné, ha az egyik Európa-liga-döntőt Magyarországon rendeznék

A kormány nagyon szeretné, ha az egyik Európa-liga-döntőt Magyarországon rendeznék

Elkészült az embert láthatatlanná tévő anyag

Elkészült az embert láthatatlanná tévő anyag

Újabb helyen bukkannak majd fel reklámok a Facebookon

Újabb helyen bukkannak majd fel reklámok a Facebookon

Egy kis rejtély: eltűnt az egyik laptop 3 modell a Microsoft áruházából

Egy kis rejtély: eltűnt az egyik laptop 3 modell a Microsoft áruházából

Ismét Budapesten koncertezik a Nick Cave & The Bad Seeds

Ismét Budapesten koncertezik a Nick Cave & The Bad Seeds