szerző:
hvg.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A német üzletlánc június 15-én nyitja meg első boltját az Egyesült Államokban. Brendan Proctor, a Lidl amerikai vezérigazgatója árháborút ígérő nyilatkozattal készül az indulásra.

Az amerikai vásárlók kénytelenek komoly kompromisszumokat kötni, amikor élelmiszert vásárolnak. A jó minőség sokba kerül, New Yorkban például öt dollárt is elkérnek egy frissen sütött, ropogós bagettért. Egy darabka Gouda sajt pedig 12 dollárba kerül. A borokért, sörökért az amerikai vásárlók gyakran kétszer vagy akár háromszor többet fizetnek, mint az európaiak. A Lidl álláspontja szerint ennek nem kell így lennie - írja a Wirtschafts Woche online kiadása. A lap idézi Brendan Proctort, a cég amerikai vezérigazgatóját, aki arról beszélt, hogy a Lidl akár ötven százalékkal is alámenne a vetélytársak árainak.

A Lidl most első húsz üzletének megnyitására készül Észak-Karolinában, Dél-Karolinában és Virginiában. Egy éven belül pedig további 80 boltot akar üzemeltetni az Egyesült Államokban, amelynek kereskedelmi üzletláncai okultak a brit példából és készülnek a vásárlókért folyó nagy árháborúra.

A Wal-Mart kereskedelmi lánc már megtette az első lépést. Tizenegy államban éppen azt teszteli, milyen hatással jár a forgalomra, ha 15 százalékkal csökkenti árait a riválisokkal szemben. A Reuters azt írja, a Wal-Mart nem kevés pénzt, hatmilliárd dollárt szán arra, hogy az alacsony árkategóriában is visszaszerezze piacvezető pozícióját. Ez nem lesz egyszerű. A helyi rivális láncok mellett ugyanis a másik német diszkontlánc, az Aldi is beszállt a versenybe, 21 százalékos árcsökkentést ígérve. 

A két német cég közül az Aldi helyzeti előnyben van, hiszen 1976 óta tart fenn üzleteket az amerikai kontinensen és a jövőbn további komoly terjeszkedésbe fog. A jelenlegi 1600 üzletét 1,6 milliárd dolláros befektetéssel 2000-re bővítené 2018-ig. Ezzel szemben a Lidl (amelynek 27 országban több mint 10 ezer boltja van) jóval később, 2015-ben hozta létre amerikai központját.

Az Aldi és a Lidl terjeszkedése komoly kihívást jelent a hagyományos amerikai láncoknak, át kell gondolniuk beszerzési, értékesítési, logisztikai tevékenységüket, ha állni akarják a versenyt. A briteknél már alaposan felforgatta a piacot a két német cég, például a Tesco kárára.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Fekete hó borítja Szibéria egyes részeit – videó

Fekete hó borítja Szibéria egyes részeit – videó

Rémálom volt egy francia sítáboros út egy magyar csoportnak, de kárpótlás nem jár nekik

Rémálom volt egy francia sítáboros út egy magyar csoportnak, de kárpótlás nem jár nekik

Rendkívüli felfedezést tettek Pompeji régészei

Rendkívüli felfedezést tettek Pompeji régészei

Megint átszabnák a szakképzést, emelnék a tankötelezettség korhatárát

Megint átszabnák a szakképzést, emelnék a tankötelezettség korhatárát

Már negyeddöntőben Fucsovics Rotterdamban

Már negyeddöntőben Fucsovics Rotterdamban

Ügyészség: Nem veszett el a feljelentés Elios-ügyben, Jávor nem tudta átvenni a postai küldeményt

Ügyészség: Nem veszett el a feljelentés Elios-ügyben, Jávor nem tudta átvenni a postai küldeményt