szerző:
hvg.hu

Lázár János miniszter a 47-es főút hódmezővásárhelyi elkerülője ár-érték arányban pont annyiba kerül, mint a korábbi építkezések, azért drágább mégis, mert több rajta a műtárgy. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szerint félrevezető és értelmetlen eltérő komplexitású beruházások költségeit egy kilométerre leosztva összehasonlítani.

Valótlanok az állítások a NIF szerint

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) később visszautasította, hogy a 47-es főút Hódmezővásárhelyt északi irányból elkerülő útszakaszának költségei indokolatlanul magasak volnának. Többek között felhívták a figyelmet arra, hogy két különböző domborzati viszonyok között, eltérő ütemezésben és műszaki tartalommal megvalósuló beruházás leegyszerűsítő összevetése szükségképpen téves következtetések levonásához vezet. "A kérdéses fejlesztés költségei mindenben megfelelnek a beruházás műszaki paramétereinek, azokat a teljesítendő feladat sajátosságai (geotechnikai adottságok, a csomópontok száma, a beépített műtárgyak mérete és összetettsége, a végcsomóponti nagyműtárgy speciális kialakítása, a földmunka mennyisége, az elkészülő úttest 110 km/h vonalvezetése) alapvetően meghatározzák" - írták.

Kilométerenként csaknem 3 milliárd forintért építik a Hódmezővásárhelyt elkerülő kétszer egy sávos utat, és ez több mint háromszorosa annak, amennyiből két éve elkerülőt építettek a közeli Mórahalomnál – közölte az RTL Híradó.

Lázár János miniszter korábban azt mondta: azért drága az építés, mert úgy tervezték, hogy könnyen négysávossá bővíthető legyen.

A csütörtöki sajtóbejáráson azonban kiderült: csak úgy lehetne bővíteni az utat, ha a töltéseket szélesebbre építik, és új pálya is kellene.

Február óta dolgoznak a 47-es főút északi elkerülőjénél, és jövő tavasszal kell végezniük az építőknek. A 12 méter magas körhíddal épülő, 12,7 kilométeres elkerülő szakasz az egyik legdrágább Magyarországon, bruttó 35,4 milliárd forintba kerül, vagyis kilométerenként 2,8 milliárdba.

A közelben található mórahalmi elkerülő utat annak idején kilométerenként nagyjából 828 millióért építették.

A Miniszterelnökséget vezető miniszter, volt hódmezővásárhelyi polgármester korábban az M4-es autópálya építésének leállításával kapcsolatban azt mondta: „Az mégsem normális dolog, hogy magyar adófizetői pénzből egymilliárd forint helyett mondjuk négymilliárdért épüljön egy kilométer út. Azt a sztrádaépítést kartellgyanú és a magas ár miatt állították le.

Lázár János korábban a hódmezővásárhelyi elkerülő költségét korábban azzal magyarázta: ezt az útszakaszt úgy tervezték, hogy később kétszer két sávosra bővíthető legyen.

Az RTL Híradónak a csütörtöki bejáráson az esetleges bővítéssel kapcsolatban Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője azt mondta: töltésépítésre lenne szükség és persze a pályaszerkezet megépítésére, de ennek költségeiről jelenleg nincsenek információi. Az új felüljárók alatt egy négysávos őt azonban már elférne.

Lázár János a hódmezővásárhelyi elkerülő úttal kapcsolatos újabb kérdésre már azt mondta: ár-érték arányban pont annyiba kerül, mint az eddigi építkezések, csak sokkal több műtárgy van benne, így vasúti aluljáró, felüljáró, körforgalmi csomópont és emeletes körforgalom.

Utóbbit, vagyis a körhidat biztosan nem bővítik később sem, az egysávos marad.  

Állj mellénk!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig
45 millió forinttal segítették munkánkat.
Ha neked is fontos a minőségi újságírás, csatlakozz!
Diana Ross is megvédte a pedofíliával vádolt Michael Jacksont

Diana Ross is megvédte a pedofíliával vádolt Michael Jacksont

Egymással is lefeküdtek a Spice Girls tagjai

Egymással is lefeküdtek a Spice Girls tagjai

Naponta 96 táviratot adtak fel tavaly

Naponta 96 táviratot adtak fel tavaly

Orbán meglepetést okozott: nem posztolt a magyar válogatott győzelme után

Orbán meglepetést okozott: nem posztolt a magyar válogatott győzelme után

Újabb webshopot ítéltek el a vásárlók átveréséért

Újabb webshopot ítéltek el a vásárlók átveréséért

12 másodperc, és nyár van – Porsche 911 kabrió menetpróba

12 másodperc, és nyár van – Porsche 911 kabrió menetpróba