szerző:
hvg.hu

A kormány szerint az M8-as az egész ország számára kiemelt fejlesztés lenne, mert három meglévő autópályát kötne össze. Most az egyik szakasz építését készítik elő, az építkezés 2023-ban indulhat.

Magyarország gyorsforgalmi törzshálózata öt éven belül megközelíti a végleges kiépítés szintjét, 2022-ig a megyei jogú városokat bekötik a sztrádahálózatba, valamint a meglévő autópályákat elviszik az országhatárokig. 2022 után a fő feladat már a legforgalmasabb szakaszok bővítése, valamint a gyűrű- és haránt irányú részek kiépítése lesz. Az M8-as már utóbbiak közé tartozik, az M7-es autópálya és Dunaújváros közötti szakaszt előkészítését kezdik meg, ami kétszer két sávos lesz – hangzott el egy csütörtöki sárbogárdi sajtótájékoztatón.

Az M8-as az M7-estől a dunaújvárosi Pentelei-hídig, majd onnan Kecskemétig tartana. A tervezésre, hatástanulmányok készítésére, a szükséges engedélyek beszerzésére több mint 10 milliárd forint áll rendelkezésre. A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. az előkészítő munkálatokra nemsokára kiírja a közbeszerzést, a tervezés jövő év elején indulna, a kivitelezés pedig 2023-ban. Kecskemétnél csatlakozna az út az M44-es autópályához, így Siófoktól Békéscsabáig autópályán lehetne menni.

Az M7-es autópálya és Kecskemét közötti út 110-120 kilométeres hosszú lesz. Ezen belül az M7-es és a 710-es főút 2019 második felére megépülő csomópontjától a 2007-ben átadott, Dunaújvárost Dunavecsével összekötő Pentele híd közötti rész 65 kilométeres lesz, a Dunavecsétől Kecskemét felé vezető folytatás pedig 50 kilométeres.

Ha elkészülnek ez a szakasz, Siófok és Kecskemét központjai között a mostani több mint kétórás menetidő 1 óra 20 percre csökkenne.

Az M8-as nyugat-dunántúli szakasza Graz felől Körmenden és Veszprémen át futna az M7-esig. Kecskeméttől az elképzelések szerint az M3-as autópálya egri elágazásáig építenék tovább.

M8 Autópálya Hungary

 2022 után szintén a gyűrű- és haránt irányú fejlesztésekhez tartozna a Szeged és Debrecen közötti gyorsforgalmi út, a kapacitásbővítés közé pedig az M1-es autópálya Budapest–Győr közötti háromsávosítását sorolják.




 

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!