Egy orosz városnak kevesebbe kerül a vadonatúj orosz metró, mint Budapestnek a felújított

Egy orosz városnak kevesebbe kerül a vadonatúj orosz metró, mint Budapestnek a felújított

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az oroszországi Nyizsnyij Novgorod a budapesti metrókocsik felújításának költségéhez képest körülbelül tizenhét százalékkal olcsóbban szerez be új metrószerelvényeket ugyanattól az orosz cégtől.

Az oroszországi Nyizsnyij Novgorod a napokban szerződött az orosz Metrowagonmash-szal, amely 23 új metrókocsit szállít a városnak 1,3 milliárd rubelért. Ez egy kocsira vetítve fajlagosan 56,5 millió rubelt jelent – számolta ki az Index a Metro Report című szaklapban megjelent összeg alapján.

Nyizsnyij Novgorodban a körülbelül 40 éves Metrowagonmash-kocsikat cserélik le az újakra.  

Budapest 2015-ben szerződött az orosz Metrowagonmash-szal, de ez 222 darab metrókocsi felújításáról szól 69 milliárd forintért, azaz körülbelül 15 milliárd rubelért. Ez egy kocsira vetítve fajlagosan 67,5 millió rubelt jelent. Nálunk is 40 éves Metrowagonmash-kocsikat cserélnek, illetve a hivatalos kommunikáció szerint felújíttatnak.

Vagyis, ha a számok stimmelnek, akkor Budapestnek ugyanattól a cégtől egy kinézetre nagyon hasonló metrókocsi felújítva többe kerül, mint ugyanannak a típusnak az új változata Nyizsnij-Novgorodnak.

Bíró Endrét, a Metróért Egyesület vezetője szerint a Metro Report híréhez egy 81717.6 típusú szerelvény fotóját mellékelték. Ez korszerűség tekintetében sokkal közelebb van a leváltott öreg Metrowagonmash-kocsikhoz, mint a Budapesten forgalomba állt felújított kocsikhoz.

A novgorodi új kocsikban elavult orosz hajtás van ugyanis, régi szerkezetű forgóvázzal, egyéb orosz főegységekkel, a budapestiek viszont Hitachi hajtással, Knorr fékrendszerrel és CAF kerékpárral büszkélkedhetnek.

Az Index megállapítása szerint ez azt jelenti, hogy Budapestre gyakorlatilag az újabbnál is újabb metrószerelvények érkeznek felújítás címén.