Nem bírságol a GVH, mert az Airbnb megígérte, hogy többet nem verik át a fogyasztókat

Nem bírságol a GVH, mert az Airbnb megígérte, hogy többet nem verik át a fogyasztókat

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

Az Airbnb köteles módosítani a fogyasztóknak nyújtott tájékoztatásait a díjaival kapcsolatosan. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a kötelezettségvállalásra való tekintettel nem állapított meg jogsértést, így bírságot sem szabott ki.

A GVH 2016 októberében indított eljárást az Airbnb-vel szemben, mert feltételezhetőnek találta, hogy a díjakkal és költségekkel kapcsolatos tájékoztatásai megtévesztik a fogyasztókat. A versenyfelügyeleti eljárás kötelezettségvállalással történő lezárására – anélkül, hogy a Hivatal jogsértést vagy annak hiányát állapítaná meg – az érintett vállalkozások önkéntes vállalásai alapján nyílik lehetőség.

Az Airbnb többek között vállalta, hogy magyar nyelvű weboldalain a fogyasztók az utazás dátumának megadása után a teljes, valamennyi díjtételt (pl. a takarítási díjat és a további vendég után fizetendő díjakat) tartalmazó árat látják majd valamennyi felületen (asztali számítógépen, táblagépen, mobiltelefonon), míg az utazás dátumának megadása nélküli kereséskor az ár értelmezését segítő, figyelmeztető üzenetet kapnak arról, hogy a teljes árat – amelyet idegenforgalmi jellegű adók is növelhetnek – a dátum és a vendégek számának megadását követően ismerhetik meg.

A vállalások kiterjednek továbbá a pénzváltásból és a kerekítésből adódó eltérések megszüntetésére is. A GVH több körben kérte az eljárás során az Airbnb által ajánlott kötelezettségvállalás pontosítását és kiegészítését, míg azt végül alkalmasnak találta arra, hogy a társaság magatartását összhangba hozza a jogszabályi előírásokkal.

Az Airbnb a döntés kézhezvételét követő 120 napon belül köteles végrehajtani az előírt lépéseket, és a teljesítést igazolnia kell a GVH számára. A kötelezettségvállalás teljesülését a GVH utóvizsgálat keretében ellenőrzi.