szerző:
hvg.hu

Egy brüsszeli székhelyű civil környezetvédő szervezet, a „Transport et Environnement” (T&E) tette közzé friss vizsgálatának eredményeit. Lesújtóak.

Különösen annak függvényében, hogy a naiv ember azt gondolná: a dízelbotrány óta a gyártók tényleg visszafogják magukat. Nos, a legnagyobb német autóipari cég, a Volkswagen komoly perek tucatjaival néz szembe, de a teszteken való csalás szinte az összes többi nagy gyártót is gyanúba keverte, vélhetően nem alaptalanul. A T&E tanulmányának legfontosabb üzenete: ma 43 millió veszélyesen szennyező autó közlekedik Európa útjain. Ez a szám 14 millióval meghaladja a három évvel ezelőttit, amikor kitört a dízelbotrány.

 Miről van szó?

A nagy gyártók azóta elvben csökkentették a szennyező anyag kibocsátását, és kevesebb dízelautó kel el, mint korábban. De: a tesztek eredménye még mindig eltér az autók valós használata során mért kibocsátástól. Bizonyos szennyező anyagok légtérbe juttatása valóban csökkent, de másoké nem, sőt emelkedett. Ebbe a kategóriába tartozik a dinitrogén-oxid, amelynek kibocsátási mutatója háromszorosan meghaladja a jelenlegi EU-s normát. A szennyező dízelek leginkább Franciaországban vannak forgalomban, ahol hosszú évtizedeken át óriási népszerűségnek örvendtek a kis fogyasztású, tehát még a dízel üzemanyag árának emelése után is nagyon gazdaságos gázolajüzemű autók. Jelenleg 8,7 millió dízelautó szennyezi a francia környezetet. A jóval népesebb Németországban csak 8,2 millió, Nagy-Britanniában 7,3, Olaszországban pedig „csak” 5,3 millió.

 A brüsszeli civil szervezet szerint még hosszú évekig szennyezik a levegőt és ölik meg az európai embereket ezek az autók. Az elektromos közlekedés forradalma már napirenden van, de az átállás lassan megy, a szerény jövedelmű emberek még hosszú évekig fognak szennyező autókat használni, és erre az igényre a nagy autógyártók cinikusan rá is játszanak.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Üres budapesti kassza várja a következő főpolgármestert

Üres budapesti kassza várja a következő főpolgármestert

Űrkutatásért felelős miniszteri biztos: A klímaváltozásra nem Greta Thunberg adja a megoldást

Űrkutatásért felelős miniszteri biztos: A klímaváltozásra nem Greta Thunberg adja a megoldást

Tedd le! Tedd le te! – Itt a Jófiúk hosszú előzetese

Tedd le! Tedd le te! – Itt a Jófiúk hosszú előzetese

Megjelent Szijjártó testvére a kamionsportban, ömlik az állami pénz

Megjelent Szijjártó testvére a kamionsportban, ömlik az állami pénz

A kormány elmagyarázta, miért pontrendszer alapján ítélik meg a GYOD-ot

A kormány elmagyarázta, miért pontrendszer alapján ítélik meg a GYOD-ot

Két huszonéves fiatal halt meg hajnalban a Váci úton

Két huszonéves fiatal halt meg hajnalban a Váci úton