szerző:
hvg.hu

Homolya Róbert szerint bőven lenne mit javítani az infrastruktúrán, de vannak dolgok, amelyekre nincs pénze a társaságnak.

Interjút adott a Világgazdaságnak a MÁV nemrég kinevezett elnök-vezérigazgatója. Homolya Róbert – aki korábban miniszterelnöki és kormánybiztos is volt – a társaság feladatairól és hiányosságairól is beszélt, szerinte igen speciális feladatot kapott akkor, amikor az ország egyik legnagyobb állami társaságának vezetésével bízták meg. Homolya szerint nem csak a sokat emlegetett munkaerőhiány, hanem az utasforgalom visszaesése is komoly gondokat okoz a MÁV-nak: ez elmúlt néhány évtizedben ugyanis harmadára csökkent a vasutat használók száma, így a jegyárakból származó bevétel is nagyot zuhant.

Az elnök-vezérigazgató szerint a legnagyobb fejlesztésekre a Budapesten belüli közlekedésen kell készülni, ugyanis itt járnak a leglassabban a vonatok. Bőven van teendő a pálya- és a felsővezeték-beruházások terén, de fejleszteni kell a fejpályaudvarokat is és nem utolsó sorban magukat a vonatokat is.

Homolya szerint a költséghatékonyság javítása égető kérdés, az ehhez szükséges közlekedéspolitikát és működési struktúrát minél előbb ki kell alakítani.

Hétezer kilométernyi hálózatot kell fenntartani, sok eszközünk ötven-hatvan éves, és veszélyes üzem vagyunk

– ismerte el Homolya. Szerinte a legtöbb hiba, ami az utasokat is érinti – mint például egy felsővezeték-szakadás – nem azért következik be, mert nincs szándék a karbantartásra, hanem azért, mert a javításnak is van egy olyan szintje, amit már évtizedek óta nem tud kifizetni a vállalat.

Utaskényelem terén viszont a vezető szerint jól áll a MÁV: a társaságnak már több mint 160 viszonylag új motorvonata van, ebből 133 elektromos, 31 dízel. A vállalat tavaly kötött keretmegállapodást negyven darab emeletes motorvonat beszerzésére, ebből 11-et már lehívtak, és Homolya szerint további nyolcra is megvan a forrás.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Vállalkozás

„Tárolóvágányokon rohadnak a legjobb vasúti kocsik” – felelőtlenséggel vádolják a MÁV-START kocsigazdálkodását

Bár járműhiányra hivatkozva lehetetlenülnek el járatsűrítések és járnak rossz minőségű kocsikkal a vonatok, a legjobb kocsikat tárolóvágányokon parkoltatják. Sőt, olyan hírek is megjelentek, miszerint a sínre ürítő, “pottyantós” vécékkel felszerelt kocsik 2035-ig még biztosan szolgálnak – írta a Közlekedő Tömeg Egyesület blog.

A nyelviskolák is küzdenek a tanárhiánnyal

A nyelviskolák is küzdenek a tanárhiánnyal

Apai örömök elé néz Quentin Tarantino

Apai örömök elé néz Quentin Tarantino

900 millió éve történhetett, de a Földről csak múlt héten lászott, ahogy egy fekete lyuk "felfal" egy neutroncsillagot

900 millió éve történhetett, de a Földről csak múlt héten lászott, ahogy egy fekete lyuk "felfal" egy neutroncsillagot

Hangszerek, melyekkel csökkenthető a fájdalom vagy karban tartható az elme

Hangszerek, melyekkel csökkenthető a fájdalom vagy karban tartható az elme

Elháríthatja a fenyegető globális recessziót az amerikai jegybank?

Elháríthatja a fenyegető globális recessziót az amerikai jegybank?

Egy apró szigeten készült a világ legkisebb személyautója

Egy apró szigeten készült a világ legkisebb személyautója