szerző:
hvg.hu/MTI

Jövő ősszel indulhat a nagy felújítás, 2021-ben lehet majd újra közlekedni a Lánchídon és az Alagútban.

Megjelent a Lánchíd, a Váralagút és a Széchenyi István tér alatti villamos-, közúti aluljáró kivitelezésének ajánlattételi felhívása.

A közbeszerzési eljárás lezárása után a tervek szerint a tényleges munka 2019 őszén kezdődhet el és 24 hónappal később fejeződhet be. A Lánchídon és a Váralagútban gyalogosan 24 hónapon, járművel 18 hónapon át nem lehet majd közlekedni. A kormány azzal a feltétellel adott csak támogatást az építkezéshez, hogy másfél évnél tovább nem tart a lezárás – úgy tűnik, ez csak az autósoknak jár, a gyalogosok két évig nem mehetnek vissza.

A Budapesti Közlekedési Központ közleménye szerint a Lánchíd felújítása során újjáépítik a közúti pályalemezt, a megmaradó acélszerkezeteket kijavítják és korrózióvédelemmel látják el, restaurálják a korlátokat, a kőoroszlánokat, a kőcímereket, a kőfeliratok és a kőfelületeket.

A gyalogosjárdák körülbelül 80 centiméterrel szélesebbek lesznek a mostaninál, ehhez igazodni fognak a mederpillérek körüli erkélyek, a hídfők és a kőoroszlánok talapzatai. Megújulnak a dilatációk, a lehorgonyzókamrák és a hajózási jelzések, átépítik, szélesítik a hídfőkben lévő gyalogos-aluljárókat.

A hídon új, gazdaságos és környezetbarát LED-technológiás közvilágítás épül ki, a díszvilágítás képes lesz egyedi színek megjelenítésére nemzeti vagy fővárosi ünnepek alkalmával. Felújítják a pesti rakparton lévő zászlótartó bástyákat is, emellett gyalogos-átkelőhely létesül a pesti hídfő északi és déli járdája között.

A Lánchíd pesti hídfője alatti villamos- és közúti aluljáróban a megerősített falazatokra új födém épül, a támfalak magassága a dunai árvízszinthez igazodik, valamint megújul a Széchenyi téri és az Eötvös téri villamosmegálló is.

A Váralagút felújítása során részlegesen visszabontják a mozaikburkolatot és az új, teherbíró vasbeton falazat megépítése után új mozaikburkolat épül, új ventilátoros légcserélési rendszert építenek ki, a közvilágítás LED-technológiás lesz. Átépítik a pályaszerkezetet is, mivel módosul a "forgalmi űrszelvény": a teljes szélessége 9,5 méter lesz, amely magában foglalja a 1,5 méter széles járdát és mindkét irányban a kerékpársávot is.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Lesifotós kémlelte, ahogy Karácsony iskolába vitte a gyerekét

Lesifotós kémlelte, ahogy Karácsony iskolába vitte a gyerekét

„Most az a szokás, hogy hamisítják a múltat mindenfelé” – új klippel jelentkezett Bródy János

„Most az a szokás, hogy hamisítják a múltat mindenfelé” – új klippel jelentkezett Bródy János

Handó Tünde fura kérdőívvel próbálja megdolgozni a bírósági dolgozókat

Handó Tünde fura kérdőívvel próbálja megdolgozni a bírósági dolgozókat

iPhone-osok, figyelem: tölthető a sok újdonságot hozó iOS 13

iPhone-osok, figyelem: tölthető a sok újdonságot hozó iOS 13

Erről azért tudjon, ha pornóoldalak is megnyílnak időnként a gépén vagy telefonján

Erről azért tudjon, ha pornóoldalak is megnyílnak időnként a gépén vagy telefonján

Tiborcz István elmerült a budai vendéglátásban, az Origo átjátszásánál bizonyított barátja segíti

Tiborcz István elmerült a budai vendéglátásban, az Origo átjátszásánál bizonyított barátja segíti