A printpiac reklámbevételének több mint felét szerezheti meg a fideszes médiaholding

A printpiac reklámbevételének több mint felét szerezheti meg a fideszes médiaholding

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Liszkay Gábor irányítása alá kerülő holding magabiztosan indulhat neki 2019-nek.

Utánajárt a Kreatív Online, hogy pontosan mekkora gazdasági potenciált képeznek együttesen azok a kormánybarát médiacégek, amelyekről kedden jelentette be a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány, hogy nekik ajándékozták összes médiaterméküket. A portál szerint a 2017-es bevétel alapján a teljes piac 16 százalékát adják ezek a cégek, míg a listaáras reklámköltések – print, online és rádió – 37 százaléka landolt náluk.

A Kreatív szerint a médiavállalatok összesen 55 milliárd forint bevételt termeltek 2017-ben. A Whitereport médiaadatbázis szerint 940 cég összesített árbevétele tavaly 338 milliárd forint volt, ebből már könnyen ki lehet számolni, hogy a magyar médiapiac 16 százaléka fog egy kézben koncentrálódni. Az Átlátszó számítása szerint összesen 476 médiatermék kerül az alapítvány ellenőrzése alá, miután a Mészáros Lőrinc által tulajdonolt Mediaworks felvásárolta Liszaky Gábor, Andy Vajna, Heinrich Pecina és Puch László médiaérdekeltségeit, majd a létrejövő alapítványhoz csatlakozott még számos kormánybarát média a Hír Tv-től az Origón át a Mandinerig.

A Whitereport szerint viszont ha azt nézzük, hogy közel ezer cég összesen 21 milliárd forintos üzemi nyereséget tudott termelni, akkor még sokkolóbb a helyzet: azok az alapítványnak felajánlott cégek ugyanis, amelyek nyereséget termeltek, összesen 11 milliárd forintot vihettek haza adózás után. Mindez a Kreatív szerint erős versenyjogi aggályokat vet fel, ennek vizsgálata az Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, valamint a Gazdasági Versenyhivatal feladata.

Hozzászólások