Tetszett a cikk?

Korábban már szó volt katari részvételről, amit később egy francia céggel váltottak volna ki, ám most úgy tűnik, mégis kellenek az arabok.

A Budapest Airport megvásárlása bár közel áll a véglegesítéshez, vélhetően nem zárul le az idén, mert a vevőnek egyszerre 3 tulajdonossal és 10 hitelezővel is meg kell állapodnia – jelentette ki a Bloombergnek adott interjújában a gazdaságfejlesztési miniszter, hozzátéve, hogy “ez egy nagyon nehéz tárgyalássorozat, amely során a kormány piaci alapú árat akar kiharcolni”.

Nagy Márton azt is elárulta, hogy a katari állami beruházási alapot is megpróbálják meggyőzni, hogy csatlakozzon a vásárló konzorciumhoz. A miniszter megerősítette, hogy francia segítséggel vennék meg a Budapest Airportot, ám az államnak lenne 51 százaléka benne, a katari alap pedig ezután pénzügyi vagy stratégiai befektetőként csatlakozhatna a projekthez.

Amennyiben pedig összejön a vásárlás, úgy az állam azt tervezi, hogy épít egy harmadik terminált, és bővíti a kapacitásokat mind az utasok, mind pedig a teherszállítás tekintetében.

Emlékezetes, Orbán Viktor május végén még arról beszélt a Katari Gazdasági Fórum, hogy „szívesen látnánk őket" társbefektetőként.

A magyar állam a reptérvásárlás érdekében már értékesítette a 15 százalékos Erste-részesedését, emeltek egy nagyot a 2028. május 22-én lejáró dollárkötvény-állományon, valamint szinte majdnem kiszálltak az egyik legismertebb biztosítótársaságból, a magyar VIG-nél a 45 százalékos részesedésüket 10 százalékra csökkentették. Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter október elején nyilatkozta, hogy el kell adni néhány dolgot ahhoz, hogy a Budapest Airport megint magyar kézbe kerüljön, akkor az év végét tűzte ki célul az üzlet megvalósításáig.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!