Kisebb fennakadásokkal, az előre beígért dugókkal, de különösebb zökkenő nélkül debütált június 19-én az az 50 darab...

Kisebb fennakadásokkal, az előre beígért dugókkal, de különösebb zökkenő nélkül debütált június 19-én az az 50 darab Volvo autóbusz, amelyet a 2-es metró felújítása miatt vásárolt a Budapesti Közlekedési Rt. (BKV). A svéd buszokkal több évtizedes hagyományt szakítottak meg: első alkalommal állítottak üzembe külföldi járműveket, miután a tavalyi nyílt, nemzetközi tenderre egyetlen társaság sem jelentkezett magyar gyártmánnyal. A még talpon lévő Ikarus-leányvállalat, az Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft. sem saját termékével, hanem a francia-olasz Renault-Iveco konzorcium modelljével, az Agorával pályázott - az első három helyezetténél jóval magasabb árral. A nyertes Volvo 20 százalékkal kínálta olcsóbban Lengyelországban gyártott portékáját, amelyből a BKV az első menetben 3,1 milliárd forintért ötven darabot vásárolt. A Volvo a magyar megrendelő kérésére néhány kisebb átalakítást végzett a típuson: az alacsony padlós buszokon az ablak például bukó helyett eltolható üvegű, s a 105 személyes járgány szellőztetését nem légkondicionáló, hanem légcserélő berendezés végzi. A Stadionok és a Deák tér megálló közötti felújítás ideje alatt a metrópótló járatok percenként közlekednek a számukra kialakított külön buszsávokban, de a forgalmasabb csomópontokon, például a Blaha Lujza téren reggel és délután forgalomirányító rendőrök vezénylik a közlekedést. A várhatóan augusztus végén záruló munkálatok után az új buszokat a 7-es, a 7/A és a 9-es járatok vonalára állítja be a BKV. A szerződés szerint a Volvo további 100 busz szállítására nyert opciót, amelynek lehívásáról még a nyáron dönt a Fővárosi Közgyűlés.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Gazdaság

Vakvágány

Több mint 3 milliárd forinttal alacsonyabb árban és 2,5 milliárd forintnyi kötbérben egyezett ki a főváros és a Siemens a budapesti Nagykörútra szánt villamosok körüli alkudozás során. A tendernyertes típusról ugyanis korábban kiderült, hogy konstrukciós hibák miatt fel kell hagyni a gyártásával.

Ciprussal állapodott meg Szijjártó, gáz érkezne a messzi földről, ha lesz vezeték

Ciprussal állapodott meg Szijjártó, gáz érkezne a messzi földről, ha lesz vezeték

Trumpnak kevés lesz a világatlasz, ha a Közel-Keleten akar boldogulni

Trumpnak kevés lesz a világatlasz, ha a Közel-Keleten akar boldogulni

"A bíróknak sem jó üzenet, ha a jogszabályokat épp a bíróságon szegik meg"

"A bíróknak sem jó üzenet, ha a jogszabályokat épp a bíróságon szegik meg"

Nem leszünk rabszolgák! - Szegeden is tüntettek a kormány és a túlóratörvény ellen

Nem leszünk rabszolgák! - Szegeden is tüntettek a kormány és a túlóratörvény ellen

Itt az új golyóstoll, amellyel nem csak fejjel lefelé lehet írni, de akár víz alatt is

Itt az új golyóstoll, amellyel nem csak fejjel lefelé lehet írni, de akár víz alatt is

May nem akar újabb népszavazást a Brexitről

May nem akar újabb népszavazást a Brexitről