Válságellenes közösségi oldal

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
HVG

Itthon újszerűnek számító módszert is bevetnek a Magyarországon is több mint 10 százalékos forgalomcsökkenést és...

Itthon újszerűnek számító módszert is bevetnek a Magyarországon is több mint 10 százalékos forgalomcsökkenést és ármérséklést eredményező válsággal szembeni küzdelemben a logisztikai és szállítmányozási üzletág szereplői: október elsején megalakult a Nagyvállalatok Logisztikai Vezetőinek Klubja, amelyhez egyelőre – a Gyermely Zrt.-től az Electrolux Lehel Kft.-ig – mintegy ötven nagyvállalat vezetője csatlakozott. „A mindenkit érintő válság hatására született meg az ötlet, hogy létre kellene hozni egy olyan közösségi fórumot, ahol a nagyvállalatok logisztikai, raktározási és beszerzési vezetői közvetlenül és gyorsan elérhetik egymást, és a felmerült problémáikkal kapcsolatban gyakorlati szakmai tanácsokat kaphatnak” – mondta a HVG-nek Szabó Zoltán, a klub alapító elnöke, a szállítmányozással és logisztikával foglalkozó Ghibli Kft. ügyvezető igazgatója. A magánélet különféle területein már jól működő internetes közösségi oldalak mintájára a tagok egy zárt online rendszerben érintkezhetnek egymással, emellett klubrendezvényeken és konferenciákon oszthatják meg egymással tapasztalataikat.

Szabó Zoltán szerint a nagyvállalatok szakmai vezetőit nehéz feladatok elé állította a válság: alaposan át kell alakítaniuk korábbi logisztikai rendszereiket. A forgalom mérséklődése miatt például hatékonyan csökkenteniük kell a készletszintet, le kell faragniuk működési költségeiket. A hagyományos konferenciák elméleti okfejtései ebben nem nyújtanak számukra hatékony segítséget; gyakorlati tippekre van szükségük, ráadásul gyakran nagyon gyorsan. A válság persze nem csupán a megbízói oldalt tépázta meg, hanem a logisztikai, szállítmányozási és raktározási szolgáltatásokat végző cégeket is. A megrendelések tavaly októberben átlagosan 10-15 százalékkal csökkentek, de az erősen érintett ágazatokban – például az autóipari beszállítók körében – az 50 százalékot is meghaladta a zuhanás. A kialakuló árverseny hatására drámaian csökkentek a szolgáltatási díjak. A kiélezett versenyben a megrendelők az eddigieknél lényegesen „válogatósabbak” lettek: jobb minőségű szolgáltatást várnak el, sokkal olcsóbban.