Foglalkoznak magyarországi gyártás gondolatával is – mondta a HVG-nek Chetan Kumar Maini, a kizárólag elektromos...

Foglalkoznak magyarországi gyártás gondolatával is – mondta a HVG-nek Chetan Kumar Maini, a kizárólag elektromos autókat előállító indiai REVA vezérigazgató-helyettese és műszaki igazgatója.

HVG: 2001 óta gyártanak elektromos autókat, de eddig csak 3 ezret adtak el. Nem elég jók a kocsijaik, vagy az embereket hidegen hagyják az elektromos autók?

Ch. K. M.: A cégünk 1994-ben indult, de hét éven át csak kutatással és fejlesztéssel foglalkoztunk. Most minden bizonnyal mi vagyunk a legtapasztaltabb elektromosautó-gyártók a világon, a kocsijaink eddig összesen 70 millió kilométert futottak. A szakma korai befogadóknak hívja a célcsoportunkat, ez a piac 1-2 százalékát jelenti. Vásárlóink az átlagosnál tájékozottabbak és nagyon környezettudatosak. Már épül az évi 30 ezer autó gyártására képes, kizárólag napenergiát hasznosító üzemünk India high-tech-fővárosában, Bangalorban. Terveink szerint több kis, az európai piacokhoz közel lévő gyárat építenénk, komolyan gondolkodunk a magyarországi gyártáson is, és természetesen helyi beszállítókkal is dolgoztatnánk.

HVG: Az indiai autók nem éppen a megbízhatóságukról és biztonságukról híresek.

Ch. K. M.: Mindegyik új modellünk kiváló eredménnyel szerepelt az M1 törésteszteken. Új modellünkben két légzsák is van, az autót acélkeret védi, és mivel nincs motor a kocsi orrában, nagyon nagy a gyűrődési zóna.

HVG: Az elektromos autók hatótávolsága jóval kisebb a megszokott 400-500 kilométernél.

Ch. K. M.: Viszont az átlagos városlakó kevesebb mint 40 kilométert hajtja naponta a verdáját, így egy feltöltés után négy napra is elég. A biztonság kedvéért a nap 24 órájában fel lehet hívni a segélyvonalunkat, és mi a távolból felszabadítjuk a cellák biztonsági tartalékát, hogy néhány kilométerrel tovább lehessen gurulni a legközelebbi konnektorig.

HVG: És hogyan győzi meg azokat a szkeptikusokat, akik azért tartózkodnak a nulla károsanyag-kibocsátású kocsiktól, mert az elektromos áram sem teljesen környezetbarát módon keletkezik?

Ch. K. M.: Egyrészt az elektromos áramot többnyire a városoktól messze állítják elő. Másrészt például Londonban nagyjából az elektromos áram fele szénhidrogén-alapú, így a károsanyag-kibocsátás mindent egybevetve sem haladja meg a kilométerenkénti 60 grammot. Ez harmada egy átlagos autó és nagyjából fele a legjobb hibrid kocsik környezetszennyezésének. Harmadrészt ma már egyre több európai országban az emberek maguk dönthetik el, milyen forrásból származó elektromos áramot akarnak használni, és az EU-direktívák szerint is egyre nő a megújuló energia aránya. Végső célunk, hogy a teljes városi közlekedés megújuló energiából oldódjon meg – ez esetben már elég jó eséllyel lehet felvenni a harcot a klímaváltozással.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Monitor

Levegőt!

A még javában tartó frankfurti autókiállításon a legtöbb cég nem annyira a lóerőkben, mint inkább a környezetbarátságban mért teljesítményekkel reklámozza magát.

Rossz idők várnak Orbán Viktorra, ha teljesül Manfred Weber 12 pontja

Rossz idők várnak Orbán Viktorra, ha teljesül Manfred Weber 12 pontja

Több magyar született tavaly Németországban, mint Nógrád megyében

Több magyar született tavaly Németországban, mint Nógrád megyében

Harry herceg és Meghan Markle Afrikába költözhet

Harry herceg és Meghan Markle Afrikába költözhet

Három hónap alatt 15 milliárd forintot költött a kormány kommunikációra

Három hónap alatt 15 milliárd forintot költött a kormány kommunikációra

Annyi bevétele lett a felcsúti akadémiának, mint egy évvel korábban a teljes NB I.-nek

Annyi bevétele lett a felcsúti akadémiának, mint egy évvel korábban a teljes NB I.-nek

Itt a lehetőség, hogy találkozzon Karl Ove Knausgårddal, Bodor Ádámmal vagy Vámos Miklóssal

Itt a lehetőség, hogy találkozzon Karl Ove Knausgårddal, Bodor Ádámmal vagy Vámos Miklóssal