Bármily meglepő, még a prémium autóosztályban is előfordulnak bosszantó minőségi hibák.

Bármily meglepő, még a prémium autóosztályban is előfordulnak bosszantó minőségi hibák. Helmut Panke, a német BMW vezérigazgatója például a genfi autószalonon elismerte: luxusbatárjaik az egyre bonyolultabb jármű-elektronika miatt nemegyszer cserbenhagyták már a sofőrt. Korábban több ehhez hasonló bírálat is megjelent: az amerikai Consumer Reports - jegyzi meg szalonbeszámolójában a londoni Financial Times - tavaly a legmegbízhatatlanabb európai kocsinak minősítette a BMW 7-est. Hasonló kritikák érték a Mercedest is, amely becslések szerint 500 millió dollárt költött a minőségi kifogások kiküszöbölésére.

Mindezek ellenére a drága luxusautók nemzetközi eladása gyorsabban nő az autópiaci átlagnál, mostanában évente 5 millió ilyen jármű talál gazdára világszerte. A kisautókhoz hasonlóan azonban e kategóriában is rendkívül éles a verseny. A német prémiumtrió - a Mercedes, a BMW és az Audi - vezette európai piacon minden korábbinál erőteljesebb belépőt tervez az errefelé eddig kevéssé ismert japán Toyota és a Nissan luxusgyártó részlege, a Lexus, illetve az Infiniti, sőt erre tart az amerikai General Motorshoz (GM) tartozó Cadillac is. A BMW 2008-ra 1,4 milliós eladást tervez a tavalyi 1,2 millióval szemben, az Audi pedig a 2004-es közel 800 ezerről 1 millióra akarja feltornászni világméretű eladásait. A versengés hevességét érzékelteti, hogy a Volkswagen (VW) csoport luxusgyártója 2009-ig 12,6 milliárd euró beruházást irányzott elő. Az ingoldstadti cég ugyanakkor versenyelőnyt remél a drága németországi termelés további kitelepítésétől az olcsó bérű közép-európai országokba. Jochem Heizmann, az Audi termelésért felelős igazgatótanácsi tagja a HVG-nek a minap elmondta, hogy a bemutatásra váró Q7 luxusterepjárójukat a pozsonyi VW-üzemben gyártják majd. A német szakszervezetek tiltakozása miatt sokáig kétséges volt az új Audi TT-k sorsa, ám nemrég erről is döntöttek: 2006-tól változatlanul Győrben szerelik össze a sportkocsikat. A mintegy 5 ezer dolgozót foglalkoztató győri Audiba eddig 2,3 milliárd eurót ruháztak be, s Heizmann célzott rá, a tavaly közel másfél millió motort előállító magyar üzemet szerszámgépgyártással tervezik bővíteni.

HEIMER GYÖRGY

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Nemzetközi gazdaság

Mernek minik lenni

Számos autóscég új modellje világpremierjével köszöntette a 75. genfi autószalont, ahol az egyik legnagyobb attrakció a japán-francia együttműködéssel Csehországban készülő új városi kisautók bemutatója volt.

Sérülést kamuzott egy amerikai rendőr, hajtóvadászat indult a "hős" kedvéért

Sérülést kamuzott egy amerikai rendőr, hajtóvadászat indult a "hős" kedvéért

Baleset volt az M5-ösön - egy sávon halad a forgalom

Baleset volt az M5-ösön - egy sávon halad a forgalom

John Walsh személyében republikánus kihívója is lesz Donald Trumpnak a 2020-as elnökválasztáson

John Walsh személyében republikánus kihívója is lesz Donald Trumpnak a 2020-as elnökválasztáson

Az utolsó utáni esély: sikerült petesejtet kinyerni az utolsó két északi szélesszájú orrszarvúból

Az utolsó utáni esély: sikerült petesejtet kinyerni az utolsó két északi szélesszájú orrszarvúból

Tarlós gyűjtötte össze elsőként az ajánlásokat

Tarlós gyűjtötte össze elsőként az ajánlásokat

Vidáman indult Botka kampánya, az ellene induló szocialistáról viszont nem beszél

Vidáman indult Botka kampánya, az ellene induló szocialistáról viszont nem beszél