szerző:
HVG

HVG, 2013. február 16.

Érdeklődéssel olvastam cikküket a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér (Ferihegy) kerozinellátásának problémájáról, amely a Malév csődje, majd felszámolása következményeként alakult ki. Egy fontosnak tűnő kiegészítést szeretnék viszont tenni. A Budapest Airport 2004-ben (személyes kezdeményezésemre) bizalmas belső elemzést folytatott annak vizsgálatára, hogy az akkor sem éppen fényes anyagi helyzetben lévő Malév bedőlése milyen hatással járna a repülőtér üzletmenetére. Milyen változások következnének be a különböző üzleti területeken, mennyi idő alatt és hogyan regenerálódna a helyzet, s milyen lépéseket lehetne tenni előzetesen a krízishelyzettel kapcsolatosan. A vizsgálat híre természetesen kiszivárgott a sajtóba, de a BA cáfolt. Az elemzés persze eleve kényes vállalkozás volt, hiszen egy állami társaság vizsgálta egy másik állami társaság csődközeli helyzetét, miután ekkor mindkét cég közös tulajdonosát ÁPV Rt.-nek hívták. A vizsgálat során – az ingatlan-bérbeadási és koncessziós osztály vezetőjeként – javasoltam többek között a Százhalombattáról induló teljes kerozinvezeték megvásárlását a Malév fennálló tartozásai fejében. A társaság menedzsmentje elfogadta ugyan a javaslatomat, végül azonban csak a RÜK Kft.-vel nevesített, lényegében mindössze a repülőtér kerítésétől az üzemanyagtelepig tartó vezetékszakasz átvétele teljesült. Más szóval a repülőtér akkori, magyar állami vezetése idejekorán számolt a Malév csődjével, az üzemanyag-ellátásban rejlő kockázattal, és lehetőségei keretében igyekezett is rá felkészülni. Meglepő módon viszont a repülőtér jelenlegi menedzsmentje 2011 körül mindenféle biztosíték nélkül vágott bele a jelentős tartozást maga előtt görgető, rendkívül ingatag helyzetű Malév részére a 72 A, B, C épületekben kialakítandó légitársasági székház, valamint a Cargo bázis megépítésébe. Ezek a nemzeti légitársaság bedőlésével természetesen azonnal be is fagytak. A Malév bedőlését személyesen ekkor már a légitársaság munkatársaként kellett megélnem, és meg kellett állapítanom, hogy a bekövetkezett, elkeserítő fejlemények alapvetően a 2004. évi vizsgálat végkövetkeztetései szerint alakultak.

KISS TAMÁS

(BUDAPEST)

Állj mellénk!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig
45 millió forinttal segítették munkánkat.
Ha neked is fontos a minőségi újságírás, csatlakozz!
És akkor a Fidesz arca megmaradt, de mi lesz az országéval?

És akkor a Fidesz arca megmaradt, de mi lesz az országéval?

Macron nem vitte túlzásba Orbán üdvözlését Brüsszelben – videó

Macron nem vitte túlzásba Orbán üdvözlését Brüsszelben – videó

Rossi elárulta, hogyan küldi pályára a válogatottat Horvátország ellen

Rossi elárulta, hogyan küldi pályára a válogatottat Horvátország ellen

Szinte csak Apple termékeket használt a Huawei alapítójának letartóztatott lánya

Szinte csak Apple termékeket használt a Huawei alapítójának letartóztatott lánya

Gyalogátkelőn sodort el egy autó egy kislányt

Gyalogátkelőn sodort el egy autó egy kislányt

Újra megkísérti az államapparátust a "szem.számnak ingere"

Újra megkísérti az államapparátust a "szem.számnak ingere"