A jelenlegi EU-tagállamok többségében jelképes mértékű a regisztrációs adó néven szedett összeg.

A jelenlegi EU-tagállamok többségében jelképes mértékű a regisztrációs adó néven szedett összeg. Így például Luxemburgban 12, Nagy-Britanniában 20, Németországban 40, Franciaországban 70, Svédországban 220, Olaszországban 267 euró. Finnországban 2003 szeptemberéig nem tettek különbséget új és használt kocsi között, mindkét esetben az újkori érték 29-30 százalékát vetve ki regisztrációs adóként, ám ezt a brüsszeli Európai Bizottság (EB) jogtalannak ítélte, s így azóta az autó becsült forgalmi értéke az adó alapja. Ausztriában átalányban vetik ki a regisztrációs adót, melynek alapja a kocsi átlagfogyasztása. A nova nevezetű adónem számításának módja meglehetősen bonyolult, a végeredmény a kocsi értékének 0-16 százaléka közé esik. Az EB jelenleg vizsgálja, hogy a csak importautók után fizetendő nova alkalmazása nem ellentétes-e a közösségi joggal. Az uniós tagállamok közül Dániában a legmagasabbak az autók után fizetendő közterhek, ott új autók esetében 180 százalékos regisztrációs adót alkalmaznak. Spanyolország 12 százalékos adóval terheli az új autókat, ezenkívül (típustól függően) 175-310 euróra rúgó forgalomba helyezési (regisztrációs) illetéket kérnek. Hollandiában a katalógusár 45,2 százaléka a regisztrációs adó az új autókra, használt kocsik esetében ebből levonnak 1540 (benzineseknél), illetve 960 eurót (dízeleknél). Az első forgalomba helyezés 455 euróba kerül, utána minden átíratás (típustól függően) 70-120 euró. Portugáliában a hengerűrtartalom alapján állapítják meg a regisztrációs adó mértékét, amely 14-31 százalék. Használt kocsiknál az amortizációra való tekintettel akár 80 százalékot is diszkontálnak az új kocsikra kivetetett összegből.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
HVG Hetilap

A roham elmarad

Májustól elvileg szabad a pálya azok előtt, akik használt autót szeretnének behozni maguknak az EU tagállamaiból, hiszen a magánforgalom terén megszűnik az áfafizetési kötelezettség. Az újonnan bevezetett regisztrációs adó miatt azonban többnyire drágább lehet a leves, mint a hús.

Gyurcsány: Kibontakozott az ellenállás

Gyurcsány: Kibontakozott az ellenállás

Megjelentek az első, 400 órás túlórára vonatkozó munkaszerződési módosítások

Megjelentek az első, 400 órás túlórára vonatkozó munkaszerződési módosítások

May nem akar újabb népszavazást a Brexitről

May nem akar újabb népszavazást a Brexitről

Adventi irodalmi naptár - december 18.

Adventi irodalmi naptár - december 18.

Megvadítva: 621 lóerős lett a BMW 8-as kupéja

Megvadítva: 621 lóerős lett a BMW 8-as kupéja

BBC-tudósító: Magyarország benne van a hírekben, az emberek kíváncsiak, mi történik

BBC-tudósító: Magyarország benne van a hírekben, az emberek kíváncsiak, mi történik