Az év végére akár 400 ezernél is több tagot számlálhat a hazai internetbankolók tábora, és az előrejelzések szerint minden ötödik banki ügyfél nemsokára már a világhálón intézi pénzügyeit.

Tavaly év végén 331 ezer lakossági ügyfél használta az internetbanki szolgáltatásokat Magyarországon, azaz az összes lakossági ügyfél 8 százaléka - írja a GKI Gazdaságkutató Rt., a Westel Mobil távközlési Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. legfrissebb közös tanulmánya. A lakossági ügyfelek száma az idei év végére várhatóan 28 százalékkal nő, és a bankok várakozásai alapján az internetes banki szolgáltatások közül továbbra is az átutalások online indítása növekszik a legnagyobb mértékben, mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A tanulmány szerint a következő egy évben a lakosság körében az internetes betétlekötések, a vállalati ügyfeleknél pedig a számlainformációk lekérdezése és a tranzakciók ellenőrzése fog jelentős mértékben emelkedni.

"Internetes stratégiánk egyik célja az, hogy a rutinszerű tranzakciókon kívül minél több kiegészítő szolgáltatást tudjon elérni az ügyfél az online felületen" - mondta a Hálónak Kadlecovits Ákos, a CIB Bank Rt. e-banking főosztályának vezetője. A CIB tavaly második alkalommal nyerte el az Index.hu Rt., a Hewlett-Packard Magyarország Kft. és a Nemzetközi Bankárképző Központ által évente kiadott Az év internetes bankja Magyarországon címet. Kadlecovits szerint a bank lakossági átutalási forgalmának ma már 55 százaléka zajlik az interneten. Kedvelt kiegészítő szolgáltatás az online hiteligénylés és a kártyalimit-módosítás, illetve jelentős a befektetési jegyek és az állampapírok internetes forgalma is.

"Három-öt éve még az volt a kérdés, melyik bank kínál internetes szolgáltatásokat, ma már az, hogy melyik mit" - foglalta össze tapasztalatait Szabó Kristóf, a Raiffeisen Bank Rt. értékesítési csatorna management főosztályának vezetője. Az eredetileg 1999-ben indított internetes szolgáltatást tavaly novemberben újította meg a bank, s ekkor az aktiválás megkönnyítése mellett új szolgáltatásokat - köztük a betétlekötést, a devizaátutalást és a tranzakció-figyelést - vezettek be. Az ügyfél a Raiffeisen internetes oldalának felületét saját igényei szerint személyre szabhatja, a tranzakció-szolgáltatás pedig tartalomszolgáltatással egészül ki. A fejlesztések eredményeként az internetes ügyfelek száma tavaly november óta közel hétezerre duplázódott meg.

Az Erste Bank Rt. háromnegyed évvel ezelőtt indított NetBank nevű szolgáltatásában is az átutalási megbízások adják a tranzakciók többségét, de a betétműveletek is igen kedveltek - mondta Schrotti Ferenc, a bank call center és elektronikus csatornák igazgatóságának vezetője. Szerinte az internetbank és a további elektronikus banki csatornák - telebank, call center - egymás alternatívái lehetnek az ügyfél pillanatnyi igényeinek megfelelően, de ki is egészíthetik egymást, például a technikai segítségnyújtásban.

A jelenleg 13 ezer e-banki saját ügyfelet számláló K&H Bank Rt.-nél úgy látják, a hazai internetbanki piacon a funkcionalitás már csak korlátozottan bővíthető, mivel a legtöbb e-csatornán bonyolítható művelet már működik. Az ügyfélszám alapján második legnagyobb hazai banknál határozottan állítják, hogy a számítógép-penetráció és az internetes hozzáférés bővülésével az internetbankok ügyfeleinek száma is növekedni fog.

A legjelentősebb e-banki fejlődés idén a kis- és középvállalkozói ügyfelek körében várható - írja a GKI, a Westel és a Sun elemzése. Tavaly 58 ezer vállalati ügyfélnek volt e-banki hozzáférése Magyarországon, és ez a szám az idei első fél év végére akár 64 ezerre is emelkedhet - állítja a tanulmány, amelynek előrejelzése szerint egész évben 45 százalékkal is gyarapodhat a vállalati internetbanki ügyfelek száma.

A Raiffeisen májusban tervezi elindítani a kis- és középvállalati ügyfelek számára kínált e-banki szolgáltatásokat, amelyeken belül a vállalatok igényeinek megfelelően a lakossági tranzakcióknál várhatóan nagyobb szerepet kaphatnak a devizaátutalások és a kifinomult betéti konstrukciók - mondta Szabó. "A kis és középvállalkozások számára elengedhetetlen a bankjukkal fenntartott napi kapcsolat, és ezt az igényt az elektronikus csatornák kiválóan kiszolgálják" - tette hozzá Kadlecovits. A CIB vállalati ügyfelei körében a legnépszerűbb szolgáltatások közé tartozik az online kezdeményezett postai kifizetés, a korábbi kártyatranzakciók és befektetési portfóliók értékének lekérdezése, valamint a több szempontból is szűrhető számlamozgások elérése. "A jó internetbanki szolgáltatás három legfőbb ismérve az áttekinthetőség, az egyszerű kezelhetőség és a sebesség" - foglalta össze az általános elvárásokat Kadlecovits.

FINCZICZKI BÉLA

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Kormányzati források szerint elhalasztják a brit parlament Brexit-szavazását

Kormányzati források szerint elhalasztják a brit parlament Brexit-szavazását

Gyengül a font a dollárral és az euróval szemben

Gyengül a font a dollárral és az euróval szemben

Nesze nektek, Apple-rajongók: több iPhone-t is betiltottak Kínában

Nesze nektek, Apple-rajongók: több iPhone-t is betiltottak Kínában

Hazug mítosz, hogy a gyerekek ne jeleznék a bajt

Hazug mítosz, hogy a gyerekek ne jeleznék a bajt

Ez történt: eltörölték az EU-ban az indokolatlan webshopos korlátozást

Ez történt: eltörölték az EU-ban az indokolatlan webshopos korlátozást

A szombati tüntetésen megsérült MSZP-alelnök elmondta, mi történt

A szombati tüntetésen megsérült MSZP-alelnök elmondta, mi történt