Tetszett a cikk?

A BBC tévé felfüggesztette egyik népszerű, napi 1,2 millió nézőt vonzó műsorát, mert annak házigazdája egy...

A BBC tévé felfüggesztette egyik népszerű, napi 1,2 millió nézőt vonzó műsorát, mert annak házigazdája egy újságcikkben arabellenes kijelentéseket tett. Robert Kilroy-Silk volt munkáspárti parlamenti képviselő, aki szabadúszóként vezette a televízió egyes csatornáján immár 15 éve futó, Kilroy című, délelőtti beszélgetős műsort, a Sunday Express vasárnapi bulvárlapban öngyilkos merénylőknek nevezte az arabokat, a szemükre vetve, hogy végtagokat vágnak le, és elnyomják a nőket. A Nagy-Britanniában élő mintegy 1,8 millió muszlimot képviselő Brit Muszlim Tanács és a Bizottság a Faji Egyenlőségért nevű, közpénzből finanszírozott szervezet teljes bocsánatkérést követelt az újságírótól, sőt, törvénysértést gyanítva, a rendőrségnek is átadta a cikket. A BBC-nél is vizsgálatot indítottak, és ennek idejére vették le a műsort a képernyőről. Az írás szerzője előbb sajnálatát fejezte ki, de később kifejtette: szerinte joga van a véleményéhez, amelyet egyébként félreértettek, mert nem általában az arabokra, hanem egyes közel-keleti országokra vonatkozik. Elmondta, titkárnője tévedésből, egy másik írás helyett küldte el a lapnak az ominózus cikket, amely áprilisban, az iraki háború idején egyszer már megjelent, és akkor senki sem sértődött meg miatta.

Elítélte Demeter Szilárd publicisztikáját az izraeli nagykövetség és a Nemzetközi Auschwitz Bizottság is

Elítélte Demeter Szilárd publicisztikáját az izraeli nagykövetség és a Nemzetközi Auschwitz Bizottság is

Radnai Károly: Amilyen a társadalom, olyan az adórendszer

Radnai Károly: Amilyen a társadalom, olyan az adórendszer

Müller Cecília: Ne járkáljunk céltalanul fel-alá!

Müller Cecília: Ne járkáljunk céltalanul fel-alá!