Át kívánják venni a bormarketingprogramok szervezését a borpiaci szereplők.

Át kívánják venni a bormarketingprogramok szervezését a borpiaci szereplők. Ennek első lépéseként Magyar Bormarketing Kht. néven alapított céget a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT), a Magyar Borakadémia, a Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetsége és a Pannon Bormíves Céh. Az alapítók elképzelése szerint nullakulcsossá kellene tenni a jelenleg literenként 8 forintos jövedéki adót, amire - állította a HVG-nek Horváth Csaba, a HNT főtitkárhelyettese - "megvan a kormányzati fogadókészség". A jövedéki adóból évente 1,5-2 milliárd forint bevétele származik a költségvetésnek, s az ennek megfelelő összeget a pincészetek továbbra is befizetnék a költségvetésbe, ám annak felét visszakérik a kht támogatására. Ebből, illetve pályázati pénzekből finanszírozná a kht a magyar borok népszerűsítését. A befizetett összeg másik felét a HNT javaslata szerint borellenőrzésekre és az Országos Borminősítő Intézet tevékenységének finanszírozására fordítanák. A bormarketingprogramok szervezése jelenleg a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Agrármarketing Centrum Kht.-jának a feladata, mely tavaly 200 millió forintot költött erre a célra.

Az ELTE tudósai megfejtették, miért hisszük el az álhíreket

Az ELTE tudósai megfejtették, miért hisszük el az álhíreket

Két baleset is volt az M5-ösön, hatalmas a dugó

Két baleset is volt az M5-ösön, hatalmas a dugó

Máris szétszedték az idei legerősebb iPhone-t, választ kaptunk végre egy nagy kérdésre

Máris szétszedték az idei legerősebb iPhone-t, választ kaptunk végre egy nagy kérdésre

Párthűség havi egymillióért: kiből lesz ma államtitkár Magyarországon?

Párthűség havi egymillióért: kiből lesz ma államtitkár Magyarországon?

A legkisebb Volvo is zöld rendszámot kap, itt az új hibrid XC40

A legkisebb Volvo is zöld rendszámot kap, itt az új hibrid XC40

Fürdőszobahelyzet: minden 30. magyar múlt század közepi viszonyok közt él

Fürdőszobahelyzet: minden 30. magyar múlt század közepi viszonyok közt él