Húszmillió forint bírság megfizetésére kötelezte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa az Ökonet-Európa Kft.

Húszmillió forint bírság megfizetésére kötelezte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa az Ökonet-Európa Kft.-t, mert úgy ítélte meg, hogy az egyebek között organikus táplálékkiegészítőket ügynökhálózaton keresztül (network marketing módszerrel) kínáló cég 13 termékének reklámozása alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére. A határozat szerint a cég piaci közlései azt a hamis látszatot keltik, mintha termékei többsége gyógyhatású lenne, holott nincsenek meg az ehhez szükséges szakhatósági engedélyek. A 2004-ben 1,2 milliárd forint árbevételt és 117 millió forint adózás előtti eredményt elkönyvelt Ökonet tisztában volt a szabályokkal: honlapján külön felhívta ügynökei figyelmét arra a két rendeletre, amely szerint tilos az élelmiszer-, illetve étrendkiegészítő jellegű termékeknek betegséget megelőző vagy gyógyhatást tulajdonítani, illetve ilyesmire utalni. A GVH azt vizsgálta, hogy a termékekről közzétett állításokat értelmezhették-e úgy a fogyasztók - függetlenül a reklámozó szándékától -, hogy a termékek gyógyhatásúak.

Ha ezt az apró chipet tényleg behelyezik az agyunkba, az sok mindent megváltoztathat

Ha ezt az apró chipet tényleg behelyezik az agyunkba, az sok mindent megváltoztathat

Felfoghatatlan összeget költünk ajándékokra karácsonykor

Felfoghatatlan összeget költünk ajándékokra karácsonykor

Megvonták a rokkantsági ellátását egy nőnek, mert a posta nem vitt ki egy levelet

Megvonták a rokkantsági ellátását egy nőnek, mert a posta nem vitt ki egy levelet

Csalás és pénzmosás miatt nyomoznak a kispesti önkormányzat egyik cégénél történtek után

Csalás és pénzmosás miatt nyomoznak a kispesti önkormányzat egyik cégénél történtek után

Orosz kémek kavarnak a Balkánon

Orosz kémek kavarnak a Balkánon

Hosszú aranyérmes 200 méter vegyesen

Hosszú aranyérmes 200 méter vegyesen