Tetszett a cikk?

Húszmillió forint bírság megfizetésére kötelezte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa az Ökonet-Európa Kft.

Húszmillió forint bírság megfizetésére kötelezte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa az Ökonet-Európa Kft.-t, mert úgy ítélte meg, hogy az egyebek között organikus táplálékkiegészítőket ügynökhálózaton keresztül (network marketing módszerrel) kínáló cég 13 termékének reklámozása alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére. A határozat szerint a cég piaci közlései azt a hamis látszatot keltik, mintha termékei többsége gyógyhatású lenne, holott nincsenek meg az ehhez szükséges szakhatósági engedélyek. A 2004-ben 1,2 milliárd forint árbevételt és 117 millió forint adózás előtti eredményt elkönyvelt Ökonet tisztában volt a szabályokkal: honlapján külön felhívta ügynökei figyelmét arra a két rendeletre, amely szerint tilos az élelmiszer-, illetve étrendkiegészítő jellegű termékeknek betegséget megelőző vagy gyógyhatást tulajdonítani, illetve ilyesmire utalni. A GVH azt vizsgálta, hogy a termékekről közzétett állításokat értelmezhették-e úgy a fogyasztók - függetlenül a reklámozó szándékától -, hogy a termékek gyógyhatásúak.

Horror összegeket fizet a kormány a több ezer nem használt lélegeztetőgép tárolására

Horror összegeket fizet a kormány a több ezer nem használt lélegeztetőgép tárolására

Minden idők legfontosabb magyar filmjei – HVG TOP30 (1.) – Jóbtól az erotikáig

Minden idők legfontosabb magyar filmjei – HVG TOP30 (1.) – Jóbtól az erotikáig

Indiában két-három koronavírus-beteg osztozik egyetlen ágyon

Indiában két-három koronavírus-beteg osztozik egyetlen ágyon