Tetszett a cikk?

Kigördült december 11-én az utolsó három autóbusz az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft.

Kigördült december 11-én az utolsó három autóbusz az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft.-ből (IEA), és ezzel megszűnt a járműgyártás minden olyan cégnél, amely valamilyen módon az 1949-ben megalakult Ikarus Karosszéria- és Járműgyártó utódjának tekinthető. A márkanevet az Ikarusbus Kft. birtokolja ugyan, ám a Széles Gábor érdekeltségébe tartozó társaság a tervek ellenére nem gyárt buszokat, az egykori anyavállalat Ikarus Holding Zrt. felszámolás alatt van, a mátyásföldi gyár többségi tulajdonosa, a spanyol Iveco Espana S. L. is az üzleti tevékenység felszámolása mellett döntött, és a napokban megkezdi a 154 dolgozó elbocsátását. Az IEA az utóbbi években sorra szorult ki a hazai tenderekről, a fejlesztéseket pedig az Iveco nem vállalta. Közben a mátyásföldiek egyik versenytársa, a többségi magyar tulajdonban lévő Alfa Busz Kft. a sikeres hazai pályázatok mellett megkezdte az orosz piac visszahódítását. A cégvezetés ötven - Volvo-alvázra épített - busz eladásáról és összeszerelő üzem alapításáról írt alá 3 milliárd forintos szerződést Leningrád megye kormányzójával a múlt heti magyar-orosz tárgyalások keretében.

Buzinkay György: Károlyi Mihálynak igaza volt

Buzinkay György: Károlyi Mihálynak igaza volt

Fellebbez az SZFE sztrájkbizottsága a Fővárosi Törvényszék végzése ellen

Fellebbez az SZFE sztrájkbizottsága a Fővárosi Törvényszék végzése ellen

Drága kellemetlenség: foltot hagy az iPhone 12 töltője az Apple-féle tokokon

Drága kellemetlenség: foltot hagy az iPhone 12 töltője az Apple-féle tokokon