Várhatóan a következő 4-5 évben nem használják majd a Liszt Ferenc-reptér 1-es terminálját a légitársaságok. Az épület feltehetően jó ideig "lakatlan" marad, a jelenlegi tervek szerint egyelőre csak a Budapest Airport irodái maradnak az épületben.

Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója az MTI kérdésére hétfőn elmondta, hogy az 1-es ideiglenes bezárásával a 2-es terminál utasforgalma minden bizonnyal meg is haladhatja a tavalyit ezen a terminálon. 2011-ben 6,6 millió utas vette igénybe a repülőtér 2. termináljának szolgáltatásait, az 1-es terminál pedig 2,3 millió utast szolgált ki.
A Budapest Airport kommunikációs igazgatója valószínűnek nevezte, hogy javarészt csak a repteret üzemeltető vállalat irodái maradnak a terminálépület két szárnyában. Az 1-es terminál kereskedelmi bérlői közül számos cégnek vannak egységei a 2-es terminálon is, esetükben valamivel egyszerűbb lesz a költözés lebonyolítása, míg lesznek olyan cégek is az 1-es terminálon, amelyek kénytelenek lesznek egységeiket bezárni - tette hozzá.
A Malév csődjének legjelentősebb vesztesei a budapesti ötcsillagos szállodák voltak. A Magyar Hotel Monitor gyorselemzése alapján az ötcsillagos szállodákban az átlagárak számottevő növekedése sem volt képes ellensúlyozni a kihasználtság drámai visszaesését, ami havi átlagban akár a mínusz 20-25 százalékot is elérhette.
A budapesti négycsillagos szállodák már az átlagárak stagnálása mellett csaknem 5 százalékos kihasználtság csökkenést voltak kénytelenek elkönyvelni. A háromcsillagos szállodák esetében viszont a február is minden paraméterben felülmúlta a 2011-es év azonos időszakának eredményeit.