szerző:
MTI

Az utasok nem voltak veszélyben a sztrájk idején a VDSZSZ által megjelölt vonatokon - közölte a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM).

A szaktárca ezt a Magyar Vasúti Hivatal (MVH) jelentése és a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) még folyamatban lévő vasútbiztonsági vizsgálatáról szóló előzetes tájékoztatása alapján állapította meg.

A miniszterelnök Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési minisztert kérte fel, hogy vizsgálja meg a Magyar Vasúti Hivatal jelentését. A hivatal arról adott jelentést, hogy a vasutassztrájk idején a MÁV az előírások szerint gondoskodott-e a vasúton közlekedők biztonságáról.

A Magyar Vasúti Hivatal nem vizsgálhatta az összes, az ügyben felmerülő körülményt, mivel ellenőrzési jogköre kizárólag a MÁV működési engedélyeinek feltételeire vonatkozik. Az ügy teljeskörű felderítésének érdekében a gazdasági és közlekedési miniszter vizsgálatot kért a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól is.

Az NKH hatásköre arra terjed ki, hogy a vasúti pálya, az üzemi létesítmények, a vasúti járművek, valamint a vasúti közlekedéssel összefüggő tevékenységek megfelelnek-e a jogszabályok előírásainak és a hatósági engedélyekben foglaltaknak. A VDSZSZ bejelentései alapján a hatóság négy vonat fékpróbájának és kocsivizsgálatának körülményeit elemezte, nevezetesen, hogy a MÁV betartotta-e a vasúti közlekedés biztonságával kapcsolatos előírásokat.

Az NKH-nál jelenleg is zajló átfogó ellenőrzés előzetes jelentése alapján megállapítható, hogy a sztrájk idején a közlekedés biztonságát veszélyeztető helyzet nem állt fenn, a vonatokat továbbító mozdonyvezetők szakszerűen és jóhiszeműen jártak el a vonatok fék- és kocsivizsgálatainál.

Az MVH vizsgálódása során hasonló következtetésre jutott: az utasok nem voltak veszélyhelyzetben.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
MTI Karrier

Nem közeledett a MÁV és a VDSZSZ álláspontja

Nem közeledett a MÁV Zrt. és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) álláspontja a keddi tárgyaláson a privatizációs bevételből követelt dolgozónkénti 250 ezer forint ügyében.

Tüntetők bírságát engedte el a bíróság, jogszerűtlen volt a rendőrség

Tüntetők bírságát engedte el a bíróság, jogszerűtlen volt a rendőrség

Meglepően hosszú kampányszünetet tart az Országgyűlés

Meglepően hosszú kampányszünetet tart az Országgyűlés

2,4 milliárd forintot szedett be a BKK a bliccelőktől tavaly

2,4 milliárd forintot szedett be a BKK a bliccelőktől tavaly

Benzin és dízel fronton is újít az Audi hatalmas divatterepjárója, a Q8

Benzin és dízel fronton is újít az Audi hatalmas divatterepjárója, a Q8

Ilyen egy igazán profi autópályadíj csaló - videó

Ilyen egy igazán profi autópályadíj csaló - videó

Hírünk a nagyvilágban: a Nature magazin is az MTA-ügyről ír

Hírünk a nagyvilágban: a Nature magazin is az MTA-ügyről ír