szerző:
hvg.hu

A Russia Today orosz állami tévé magyar adásának ötlete Lovas István jobboldali újságírótól származik, Moszkva mégis Juszt Lászlót szemelte ki magának, akit baloldaliként könyvelt el a közvélemény. Egyelőre az egészből nem lett semmi.

Méghozzá állítólag az Átlátszó miatt nem, ráadásul Juszt ötmillió forintos kártérítést is követel a laptól, akik azt írják, állítólag 2016 decemberében lezajlott egy beszélgetés Juszt és Mihail Volosin, a közvetlenül a Kreml alá rendelt Orosz Befektetési Alap vezetője között:

„Volosin Mihail elmondja, hogy a Russia Today, moszkvai, többnyelvű TV magyarországi, magyar nyelven sugárzó csatorna beindítását tervezi 2017-18-ban. Olyan magyarországi ismert televíziós személyt keresnek, aki a csatorna arca, állandó műsorvezetője lehet. Volosin úr személyesen ismeri Juszt Lászlót. A több évtizedes munkáját nagyra tartja, ezért javasolta őt a moszkvai központnak. A javaslatát a moszkvai központ tetszéssel elfogadta. Juszt László a felkérést megtisztelőnek tartja.”

A részletekben is megállapodtak, Juszt havi kétmillió forintos nettó jövedelemre, telefon- és gépkocsi-használatra számíthat a csatornától, amely Volosin szerint a moszkvai központ irányítása alatt fog állni.

Lovas már 2014-ben azt írta egy nyilvános Facebook-posztban, hogy jó lenne, ha Putyin csinálna egy magyar nyelvű RT-t, bejegyzése után szerinte meg is keresték az oroszok, lelkesek is voltak, de közbeszólt a pénzhiány.

Jusztnak azonban más magyarázata van. „Sajnálattal kell közölnöm, hogy a korábbi megbeszélésünk arról, hogy Ön a Russia Today magyar csatornájának műsorvezetője legyen, a magyar sajtóban Önről megjelent, az orosz alvilági kapcsolatait megszellőztető információk miatt tárgytalannak kell tekintenünk.” Ezt írta Jusztnak magyar nyelven Volosin idén februárban, amiből a korábbi tévés személyiség arra következtetett, hogy az oroszok az oknyomozó portálon helytelen dolgokat olvastak róla, legalábbis a bírósági papírokhoz egy Átlátszó-írást mellékelt.

Ugyanis kártérítésért perel, azt nehezményezi, hogy az oknyomozó portál szó szerinti fordításban leközölt egy, a „bombagyárosként” elítélt Dietmar Clodótól származó nyilatkozatot. Ebben pedig Juszt is előkerül, méghozzá azzal kapcsolatban, hogy a magyarországi orosz maffia akkori feje, Szemjon Mogiljevics széles körben osztott kenőpénzeket.

A személyiségi jogi per a Fővárosi Törvényszék előtt zajlik, Juszt csatolta az Orosz Befektetési Alap nyilatkozatait is.

Állj mellénk!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig
45 millió forinttal segítették munkánkat.
Ha neked is fontos a minőségi újságírás, csatlakozz!
Jön az új magyar sorozat, amit csak egy mobilos appban lehet majd megnézni

Jön az új magyar sorozat, amit csak egy mobilos appban lehet majd megnézni

Így értékelik a Fidesz felfüggesztését Európában

Így értékelik a Fidesz felfüggesztését Európában

Szlovákia–Magyarország - ÉLŐ

Szlovákia–Magyarország - ÉLŐ

Palkovics: Miért fenyegetném meg az Akadémia elnökét?

Palkovics: Miért fenyegetném meg az Akadémia elnökét?

Gyereket vár Curtis menyasszonya

Gyereket vár Curtis menyasszonya

Feltörhetetlennek hirdették, komoly biztonsági hibát találtak a Magyarországon is árult autóriasztóban

Feltörhetetlennek hirdették, komoly biztonsági hibát találtak a Magyarországon is árult autóriasztóban