Németh András
Németh András

John Pearsont, a DHL Európáért felelős vezérigazgatóját a türelmetlen vásárlók piacformáló hatásairól kérdeztük a cég új budapesti központjának megnyitóján.

„A világ egyre őrültebb hellyé válik. Ha az ember kimegy a repülőtérre, a gyorssávban többen állnak, mint a rendes sorokban. Az emberek gyorsan akarják megkapni az interneten megrendelt termékeket. Emlékszem, amikor én voltam gyerek, s katalógusból vásároltam, mindig ott volt egy fontos mondat, amely szerint a szállítási határidő 28 nap. Ha most a mi gyerekeink várnának 28 napot a szállításra, azt is elfelejtenék, hogy rendeltek valamit” – beszél a kereskedelmet alaposan felforgató változásokról John Pearson, a DHL Express Európáért felelős vezérigazgatója.

John Pearson, a DHL Express Európáért felelős vezérigazgatója
©

Az üzletember nem tartja rémálomnak azt, hogy egyre többen akarják, hogy a megrendelést követő napon megkapják a rendelt terméket.

Ez nem rémálom, hanem a legszebb álmunk. Mi is azt szeretnénk, hogy a ma megrendelt kontaktlencsét az emberek már másnap használják, s az elektronikai cégek is 24 órán belül beépíthessék a megrendelt alkatrészeket

– hangsúlyozza. Pearson szerint a DHL Express azokat a prémium termékeket juttatja el az ügyfelekhez, amelyek elbírják a szállítás 15-20 eurós költségét. Például kiváló minőségű ásványvizet Izlandról, vagy olyan kutyatápot, amiből egy közepes méretű zacskó több mint száz euróba kerül.

Szerinte a központok és alközpontok hálózati rendszerének hatékonyságától függenek a dolgok, „Európában három fő központunk van – Lipcse, Brüsszel és East Midlands ­– s az utóbbi évben mindhárom kapacitása megduplázódott. Hasonlóan nőnek az alközpontok is: az utóbbi hetekben nyitottam meg egy spanyolországi létesítményt, most nyílik a budapesti és egy lengyelországi központ is. Ezek a létesítmények, együtt a DHL légi kapacitásaival teszik lehetővé az európai másnapi szállítások szavatolását. A DHL Express társcégei, a DHL Parcel és a DHL e-commerce pedig azokat a kevésbé drága termékeket szállítja, amelyeknél belefér az, ha csak 2-4 nap múlva jutnak el a rendeltetési helyükre” – teszi hozzá.

©

Pearson kiválónak tartja a világgazdaság kilátásait, s szerinte az iparág is jó helyzetben van: a mellett, hogy mindenki gyorsabban akarja megkapni a rendelt árut, az ipari is egyre könnyebb termékeket állít elő. „A közép-európai térség és Magyarország kilátásai is jók, Magyarország az egyik leggyorsabban fejlődő piac a hozzám tartozó 41 ország közül. Különösen figyelemre méltó, hogy Magyarországon a multinacionális cégek mellett a kisvállalkozások is nőnek. Ez persze kapcsolatban van azzal, hogy folyamatosan nő az e-kereskedelem szerepe, s minden e-kereskedelmi vállalat kisvállalkozásként kezdi a tevékenységét, egy konyhában, vagy a garázsban előállított termékkel” – mondja.

A magyar piac szereplői
Mintegy ezer vállalat foglalkozik Magyarországon futár-, gyorsposta, illetve csomagküldő-szolgáltatással, s a csomagküldés terén a Magyar Postához tartozó MPL a piacvezető: a cég tavaly 157 millió küldeményt juttatott el rendeltetési helyére. Tavaly a magyar piac 63 milliárd forintos forgalmat bonyolított le, s bár nagyon magas a szereplők száma, a forgalom kilenctizede a legnagyobbaknak – egyebek mellett a GLS-nek, a DPD-nek, vagy a DHL-nek – jutott. A piaci szereplők többsége nem árul el pontos adatokat a kézbesített küldemények számáról, de azt valamennyi cég hangsúlyozza, hogy a forgalom az utóbbi években folyamatosan növekszik. A forgalomnövekedés mellett a másik trend a konszolidáció: a statisztikák szerint évről évre csökken a szolgáltatók száma, a kisebbeket felvásárolják a piacvezetők.

A nyolcmilliárd forintos költséggel épített budapesti központ lelke a teljesen automatizált szortírozó rendszer, amely óránként hatezer csomag válogatására képes. A szalagokon tíz kilométeres óránkénti sebességgel haladnak a küldemények, a legnagyobbak harminc kilogrammosak, illetve 120 centiméter hosszúak lehetnek. „Az új központnak köszönhetően későbbre kerül a leadási időpont, és korábban történik a kiszállítás” – hangsúlyozzák a DHL-nél.

A Deutsche Post DHL csoporthoz tartozó DHL Express központjának megnyitása illeszkedik a budapesti légikikötő fejlesztési programjába, a BUD 2020-ban a fejlesztés egyik legfontosabb pillérjének nevezik a légi fuvarozást. A 160 millió eurós projekt részeként nyílik majd meg a reptéren a legújabb logisztikai bázis, a Cargo City.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Megrohamozták a Star Wars-fanok a Cinema City oldalát, akadozott a rendszer

Megrohamozták a Star Wars-fanok a Cinema City oldalát, akadozott a rendszer

A kamuvédegylet ismét megpróbálkozik Wittinghoff lejáratásával

A kamuvédegylet ismét megpróbálkozik Wittinghoff lejáratásával

Két újabb melegrekorddal indult a kedd

Két újabb melegrekorddal indult a kedd

Jobb idő lesz október 23-án, mint amilyen március 15-én szokott lenni

Jobb idő lesz október 23-án, mint amilyen március 15-én szokott lenni

Megüzente a kormány: Karácsony ne úgy vezesse Budapestet, ahogyan Demszky

Megüzente a kormány: Karácsony ne úgy vezesse Budapestet, ahogyan Demszky

18 milliárd forintnyi közbeszerzést nyertek el a Borkai-botrányban emlegetett vállalkozók

18 milliárd forintnyi közbeszerzést nyertek el a Borkai-botrányban emlegetett vállalkozók