Cégkapu: nem sikerült tartani a határidőt, haladékot ad a NAV a vállalatoknak

Cégkapu: nem sikerült tartani a határidőt, haladékot ad a NAV a vállalatoknak

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mégsem lesz kötelező a Cégkaput használni januártól, hiába volt úgy, hogy az új évben már minden ügyintézést azon keresztül kell lebonyolítani.

Nem lesz kötelező a Cégkaput használni januártól – közölte a NAV. Mint írták, a cél „a cégkapura történő zökkenőmentes átállás érdekében” kellő felkészülési időt biztosítani a cégeknek. Egy átmeneti időszak kezdődik januártól – arról nem írtak, hogy meddig tart – így a cégek jövőre is a képviselőik ügyfélkapus tárhelyén keresztül kommunikálhatnak a NAV-val.

Pedig a cégeknek lett volna idejük felkészülni a változásokra, ha korábban szólnak nekik, hogy mi lesz a teendőjük. A Cégkapura – amely gyakorlatilag a vállalkozások új online kommunikációs platformja lenne, amelyen minden ügyintézésüket végezhetik – augusztus 31-ig kellett regisztrálni, mostanáig pedig úgy volt, hogy 2018. január 1-jétől kötelező lesz a használata. Ehhez képest amikor a regisztrációs határidő előtt egy nappal megnéztük az oldalt, még gyakorlatilag semmire sem lehetett használni. Az Index pedig egy hete írt arról, hogy hiába jó a technológia, az érintetteknek még fogalmuk sincs arról, hogy melyik hatóság miként tervezi az ügyintézést az átállás után.

A képviseleti jogosultságok változatlanok maradnak az új évtől, azokat nem kell újra bejelenteni. A NAV kizárólag az adózótól cégkapun keresztül érkezett ügyekben küldi a válaszüzenetet a cégkapun keresztül, minden más esetben az ügyfélkaput használja.

Hozzászólások