szerző:
hvg.hu

Összesen harmincat rendeltek ebből a típusból, néhány darabot készítettek el eddig, de a problémák miatt a BKV egyelőre ezeket sem hajlandó átvenni.

Egyre reménytelenebb, hogy gyorsan forgalomba állhat Budapesten az a 30 új csuklós busz, amelyeket a BKV akart megvenni az 3-as metró pótlásához a felújítás idejére – írja a hétfői Népszava. A lap úgy tudja: a BKV-nál decemberre vált világossá, hogy nem tudják átvenni a Modulo nevű csuklós buszokat a Volánbusztól, a járművek megrendelőjétől.

A Volán 180 darabot rendelt ebből a típusból, és az első harmincat venné át a BKV 2,7 milliárd forintért.

A Népszava úgy értesült: a buszok nem készültek el határidőre, a műszaki tartalmuk sem felel meg a BKV elvárásainak, és a biztonságos közlekedést sem tudják garantálni állítólag. A BKV egyelőre nem veszi át az elkészült néhány darabot a gyártótól, és a járművek ellenértékét sem volt hajlandó letétbe helyezni – teszik hozzá a cikkben.

A lap kereste az ügyben a BKV-t, de nem válaszoltak a buszokkal kapcsolatos kérdésekre.

A metrópótlás kezdetén ott voltunk a 3-as vonalán, az első napon még minden rendben ment:

 

A várva várt csuklósokat a néhai Nabi Bus, mai nevén Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft. (IEAG) állítaná elő, ami nem egyenlő Széles Gábor Ikarus-cégével. Az IEAG ügyvezetője Mészáros Csaba, többségi tulajdonosi szálai pedig Matolcsy György unokatestvéréhez, Szemerey Tamáshoz érnek.

A Modulo csuklósnak létezik egy üzemképes prototípusa, ami közlekedett Budapesten, és megfelelne a BKV-nak. A Volánbusz tenderét azonban az IEAG nem ezzel, hanem annak rövidített változatával nyerte el. A Modulo M168d járművei 75 centivel rövidebbek, mint a prototípus, és legalább 2 tonnával könnyítették meg a súlyukat, ami már biztonságossági kérdéseket is felvet.

A rövidítéssel anyagköltséget lehet ugyan megtakarítani, de ezt a típust működés közben még nem láthatták a közlekedési cég vezetői, az egyik őszi szakmai kiállításon is csak bakokra helyezve, működő motor nélkül mutogatták.

A 30 csuklós buszt azonban az IEAG az eredeti, augusztusi határidőre nem tudta leszállítani, és csak azért nem tört ki már akkor a botrány, mert egy nappal a határidő előtt a cég mentőövet kapott a kormánytól: a városi buszok tűzvédelmi berendezéseivel kapcsolatos kormányrendeletnek köszönhetően 240 nap haladékhoz jutott. Április elején, a választások utáni napokban azonban ez a határidő is lejár.

Az optimális megoldás az lenne a főváros számára, ha a BKV maga szerelné össze a buszokat, így minőségi kifogása sem lehetne. Információink szerint a 30 buszhoz a fődarabokat az MKB Bank hiteléből már megvásárolta az IEAG. Ha ezeket a fődarabokat a BKV-átvehetné, akkor saját maga le tudná gyártani ezekből a buszokat.

A lap emlékeztet: a főváros útjain már a Modulóknál sokkal olcsóbb, vadonatúj Solaris csuklós buszok járnának a metró helyett, ha a kormány nyomására a főváros nem állt volna el a lengyel gyártóval való szerződéskötéstől.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Borzasztó hőség vár Franciaországra

Borzasztó hőség vár Franciaországra

Már a parkoló is tele van a hibás Boeing-gépekkel a cég washingtoni gyáránál

Már a parkoló is tele van a hibás Boeing-gépekkel a cég washingtoni gyáránál

No sport - Nissan Micra N-Sport teszt

No sport - Nissan Micra N-Sport teszt

Viharosan kavargó fotót küldött haza a Jupiterről a NASA űrszondája

Viharosan kavargó fotót küldött haza a Jupiterről a NASA űrszondája

Itt a tudományos válasz arra, tényleg rosszabb termékekkel etetnek-e minket a gyártók

Itt a tudományos válasz arra, tényleg rosszabb termékekkel etetnek-e minket a gyártók

Egyre nagyobbat kaszálnak a NER-közeli cégek az építőiparon

Egyre nagyobbat kaszálnak a NER-közeli cégek az építőiparon