Annyian rendeltek új tévét a focivébére, hogy csaknem félezer milliárdosra nőhet a webshopok forgalma

Annyian rendeltek új tévét a focivébére, hogy csaknem félezer milliárdosra nőhet a webshopok forgalma

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

Karácsonyra viszont egy jóval olcsóbb slágertermékkel, a rollerrel számolnak a hazai webboltok. A magyarországi online kereskedelmi forgalom idén 20 százalékos növekedéssel megközelítheti a 440 milliárd forintot - ha a logisztikai munkaerőhiány nem szab gátat a kiszállításoknak.

A magyarországi online kereskedelmi forgalom idén 20 százalékos növekedéssel megközelítheti a 440 milliárd forintot - mondta a Világgazdaságnak Várkonyi Balázs, az Extreme Digital társalapítója és ügyvezetője.

Kiemelte, hogy az idei bővülésben jelentős szerepet játszott a nyári labdarúgó-világbajnokság, melynek hatására 70-80 százalékkal nőttek a televízióeladások az egy évvel korábbi bázisidőszakhoz képest. A teljes hazai kiskereskedelmi volumen 6 százalékának felel meg az online értékesítés, ennél például a csehek jóval előrébb járnak. Itthon a forgalom egyre nagyobb százaléka realizálódik a tíz legnagyobb webáruháznál – ma már 40 százalék feletti ez az arány –, azaz koncentrálódik a piac.

A piaci bővülés nemcsak növekvő forgalmat és erősödő versenyt, hanem összetett logisztikai feladatot is jelent.  Az elmúlt egy-másfél évben azonban a logisztikában is felütötte fejét a munkaerőhiány, ami a raktárakban és a házhoz szállításban is gondot okoz. Szerencsére, míg egy japán vagy egy német ügyfél többé nem vásárolna az adott webáruházból, ha nem kapná kézhez aznap vagy másnap a megrendelt árut, addig a magyarok elsősorban a korrekt tájékoztatáshoz ragaszkodnak.

Várkonyi Balázs szerint idén karácsonykor már nem a drón, hanem a roller lesz a slágertermék.