szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az SFR nevű óriáscég nem éppen tiszta eszközökkel próbálta megakadályozni ügyfelei elvándorlását. A témát felkapta a mainstream francia sajtó, így az ügynek valószínűleg lesz folytatása.

„Jó napot kívánok, szeretném felmondani az SFR-rel kötött szerződésemet, de meg akarom tartanai a számaimat. Természetesen kifizetem a felmondással járó, szerződésben rögzített költségeket” – mondta az SFR ügyfélszolgálatán az egyik kliens. Látszólag hétköznap rutinügyletről volt tehát szó. A telekommunikációs óriás dunkerque-i ügyfélszolgálatának munkatársa a francia törvény előírásai szerint járt el. Megmutatta szerződését felbontani akaró kliensnek azokat az elérhetőségeket, amelyeken lemondási szándékát bejelentheti. Ezek a koordináták egyébként minden szerződésben ott vannak apró betűkkel. Az SFR alkalmazott megadta az ügyfélnek a franciáknál RIO-kódnak nevezett adatot, amelynek birtokában egy másik szolgáltatónál is megőrizheti a hívószámát. Pár hét múlva Maévat, a dunkerque-i üzlet munkatársát berendelték a cég helyi központjába egy „speciális megbeszélésre”. Ez a vállalat belső szokásai szerint a kirúgást megelőző jogi aktus. Később kiderült, hogy tucatnyi más alkalmazott is megkapta ezt a „behívó” levelet.

 Mi történt?

Az SFR kamu klienseket küldött az ügyfélszolgálatokra. Az ott dolgozók ugyanis 2017 szeptemberében kaptak egy belső utasítást: szerint minden eszközzel meg kell akadályozniuk a szerződések felbontását. Nem véletlenül lépett így az SFR: az utóbbi 3 évben 2,5 millió előfizetőjét vesztette el, mert más cégek vagy jobb, vagy olcsóbb szolgáltatást nyújtanak. Tehát az SFR saját munkavállalóinak egy részéből „titkosügynököt”, kamu klienst csinált, akiket aztán ráküldött a tisztességes dolgozóira, akik a törvény szellemében és betűje szerint nem csak a cég, hanem a fogyasztók érdekeit is tiszteletben tartották. A belső ukáz szerint az alkalmazottnak annyit kellet volna mondaniuk: tisztelt ügyfelünk, szerződésbontási szándékát rögzítettük és később megkeressük a további teendők intézése érdekében. De ez a későbbi megkeresés elmaradt, hiszen az SFR vezérkara abból indulhatott ki: ha nem megy gyorsan, simán a szerződésbontás, ahogy ezt a törvény előírja, akkor talán a kliens mégis marad. Tekintettel arra, hogy milliós nagyságrendben hagyták el az SFR-t az előfizetők, nem fillérekről van szó.

A tisztességesnek nehezen nevezhető üzleti stratégia most egy viszonylag kicsi és hirdetések nélkül működő portál, a „Les Jours” jóvoltából nyilvánosságra került, a nagyon olvasott Le Nouvel Observateur is rászállt a témára. A szakszervezetek csak most eszmélnek és az SFR módszerei előbb-utóbb felkeltik a francia fogyasztóvédelmi hatóságok, a versenyhivatal, sőt a gazdasági rendőrség figyelmét is. Hiszen az egyik legnagyobb francia telekommunikációs cég a törvény megsértésére kényszerítette alkalmazottait, és akik ezt nem tették meg, azokat kirúgta. (via Le Nouvel Obs, Les Jours)

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Hibrid Golden Globe ide vagy oda, a káprázatos szettek idén sem maradtak el

Hibrid Golden Globe ide vagy oda, a káprázatos szettek idén sem maradtak el

Szijjártó: Rövidesen elindul az eddigi legnagyobb orosz oltóanyag-szállítmány Budapestre

Szijjártó: Rövidesen elindul az eddigi legnagyobb orosz oltóanyag-szállítmány Budapestre

Új autóalkatrészgyár nyílt Debrecenben, 450 ember kap munkát

Új autóalkatrészgyár nyílt Debrecenben, 450 ember kap munkát