Leonardo DiCaprióék eksztázist és melankóliát is okoztak Cannes-ban

Cannes első szombat estéje minden évben a legjobban várt, sztároktól leginkább hemzsegő filmek bemutatójának ideje, Idén Martin Scorsese legújabb monumentális eposza, a Killers of the Flower Moon hozta el a cannes-i vörös szőnyegre Leonardo DiCapriót és Robert De Nirót. Közvetlenül utána pedig a sztárszínésznőkön volt a sor, Natalie Portman és Julianne Moore játszották le egymást a vászonról a May Decemberben. Helyszíni podcast tudósításunkból kiderül, hogy nem ugyanannyira voltunk elájulva mindkettőtől.

Leonardo DiCaprióék eksztázist és melankóliát is okoztak Cannes-ban

Martin Scorsese az amerikai mozi mindenki által imádott kedves nagypapája, az Oscarral ellentétben itt időben díjazták, már a Taxisofőrrel Arany Pálmát nyert 47 évvel ezelőtt, majd 1985-ben legjobb rendezői díjat is kapott a Lidérces órákért. Azóta viszont nem jött többet Cannes-ba, így nem véletlenül várta úgy a visszatérését az egész filmvilág, mint a messiást. Az egyetlen vetítésre a bejutás is vérre ment és egyik helyszíni tudósítónk is az áldozatok között végezte. A Killers of the Flower Moon azonban nem okoz csalódást és mindenképpen érdemes nagy vásznon látni mielőtt ősszel felkerül az Apple TV+-ra.

Cannes Film Festival

Lényegesen megosztóbb élmény volt a May December, amelyben Natalie Portman alakít egy színésznőt, aki Julianne Moore egy 13 éves fiú megrontása miatt híressé vált karakterét tanulmányozza az azóta is együtt elő pár életének filmre viteléhez. Todd Haynes és Julianne Moore korábbi közös munkái (Távol a mennyországtól, Safe) lehengerlő erejű drámák voltak, a May December azonban az első perctől fogva komolyan vehetetlen. Trashkomédiának nem elég vicces, színészi jutalomjátéknak pedig kidolgozatlan és vontatott. Moore és Portman próbálják menteni a menthetőt, de csak rövid pillanatokra tud megcsillanni a színészi zsenialitásuk.

Cannes Film Festival

Egyértelműbb sikertörténet az Along Came Love a francia Katell Quillévérétől, ami egy náci katonának gyermeket szülő francia nő (Anaïs Demoustier) története rengeteg meglepő fordulattal és varázslatos jelenettel. A podcastben mesélünk arról is, hogy ez a film kapta az egyik legnagyobb ovációt a versenyprogramon kívül.