Tetszett a cikk?

Az Audi vérmes reményeket fűz Győrben készülő TT márkájú sportautója május elején megjelenő második nemzedékéhez.

Az Audi vérmes reményeket fűz Győrben készülő TT márkájú sportautója május elején megjelenő második nemzedékéhez. Az lebeg a szeme előtt, hogy időtlenné válhatnak az audis stílusjegyek, ugyanúgy, ahogy ezt a Porsche elérte "utcai versenyautóival". Kérdés persze, mi sikerülhet ebből, elvégre a sportkocsi gyorsan avuló divatholmi. A VW Golf alvázára fabrikált, hét-nyolc évig gyártott első nemzedéknél a mostani második még nagyobb, még erősebb, még rafináltabb. Karosszériájának első fele alumíniumból, a hátsó pedig acélból készül a jobb súlyelosztás érdekében. A csúcsmodellnek - 3,2 literes 250 lóerős benzinmotorral - alig 6 másodpercre van szüksége, hogy kilőjön az óránkénti 100 kilométeres sebességre. A kocsit ugyanakkor telezsúfolták elektronikával; rükvercben például automatikusan lezáródnak az utastér levegőnyílásai, hogy ne áramolhasson be a kipufogógáz. Az új TT-ket háromféle kivitelben gyártják majd: az eddig ismert négykerék-meghajtású, fémtetős kupé és a vászonborítású, kétszemélyes roadster mellett szó van egy tágasabb sportkombi - autós zsargonban: shooting brake - változatról is.

A gyártási technológia viszont marad a jól bevált régi: az Ingolstadtból vonaton érkező nyers karosszériákat a győri gyárban készre szerelik, majd a műszak végén, éjszaka visszaszállítják Németországba. Megéri a vasúti oda-vissza bumlizás, mert az alacsony szériaszám miatt a nagyfokú automatizálásnál kifizetődőbb a nyugat-európainál jóval olcsóbb bérű győri dolgozókkal végeztetni az összeszerelést. A régi TT-kből a legjobb években 50 ezret gyártottak, az újból évi 70 ezer darabos gyártóteljesítményt terveznek.

A magyar leányvállalat fő profilja azonban továbbra is a motorgyártás marad. Tavaly 4,2 milliárd euró értékben több mint 1,6 millió darab erőforrás készült a Rába-parti városban, vagyis a konszern gyakorlatilag kihelyezte Győrbe motortermelését. Kiszivárgott hírek szerint az ingolstadti luxusgyártó újabb bővítéseket tervez: nemrég további 60 hektár területet vásárolt a már meglévő győri gyártómű közvetlen közelében. A motorgyártó kapacitás már ma is évi 2 millió egység, amivel a győri üzem a világ egyik legnagyobb motorgyára. Mindemellett a cégvezetés azt már bejelentette, hogy gyártásba veszik az A3-as típus kabrió változatát, s fülesek szerint a győri autógyártás ezzel a kocsival bővül tovább.

Trend

A rövid élet titka

A gyártók igyekeznek minél gyakoribb autóváltásra ösztönözni a vásárlókat; általánosan alkalmazott trükk annak elhitetése, hogy a néhány éves kocsi már "régi". Ennek megfelelően egyre rövidülnek a modellciklusok: a gyilkos piaci verseny akár háromévenkéntinél gyorsabb típusváltást is kikényszeríthet.

Beindult a pilótekeringő, újra lesz Schumacher a Forma–1-ben

Beindult a pilótekeringő, újra lesz Schumacher a Forma–1-ben

Egy háziorvos és egy főnővér is meghalt koronavírusban

Egy háziorvos és egy főnővér is meghalt koronavírusban

Megérkezett az első villamos Hódmezővásárhelyre, Lázár János már ki is próbálta

Megérkezett az első villamos Hódmezővásárhelyre, Lázár János már ki is próbálta