Tetszett a cikk?

Az internetes amerikai Google és Amazon, valamint a spanyol Zara divatcég emelkedett a legtöbbet, míg a svájci UBS...

Az internetes amerikai Google és Amazon, valamint a spanyol Zara divatcég emelkedett a legtöbbet, míg a svájci UBS bankház csúszott le a leglátványosabban a Business Week gazdasági hetilap és az Interbrand tanácsadó cég világmárkákat rangsorba állító idei listáján. Feltűnő, hogy a tavalyi listához képest a válság miatt leginkább érintett pénzintézetek brandje veszített a legtöbbet az értékéből, az UBS (50 százalék) mellett a Citi (49) és az Amex (32). Az amerikai Coca-Cola üdítőital-gyártó kilencedik éve letaszíthatatlan az első helyről, ráadásul brandértéke még nőtt is 3 százalékkal (68,7 milliárd dollár). Az első tízben a Coca-Cola mellett a második IBM (2 százalék), a hatodik McDonald's (4) és a hetedik Google (25) növelte értékét, míg a többiek visszaestek, így a harmadik Microsoft (–4), a negyedik GE (–10), az ötödik Nokia (–3), a nyolcadik Toyota (–8), a kilencedik Intel (–2) és a tizedik Disney (–3). Nem szerepeltek túl fényesen a válságot szintén nagyon megérző autós cégek sem, egyikük sem tudta növelni brandértékét, átlagos veszteségük 7,9 százalék volt. Egyedül a Ferrari nem változott, a legkevesebbet a dél-koreai Hyundai bukta (–5 százalék), a legtöbbet a Lexus (–12) és a Ford (–11). Mindegyiküknél jóval nagyobbat, 43 százalékot zuhant viszont a Harley Davidson márka, amely 4,3 milliárd dolláros értékével a 73. helyen végzett.

HVG

Időkapszula: eladó egy 23 éves Porsche kevesebb, mint 900 kilométerrel

Időkapszula: eladó egy 23 éves Porsche kevesebb, mint 900 kilométerrel

Poros pajtalelet: egy 1987-es Ford Sierra RS Cosworth várja új gazdáját

Poros pajtalelet: egy 1987-es Ford Sierra RS Cosworth várja új gazdáját

Picit megvillogtatják a képernyőt, és máris ellopják a gépen lévő adatokat

Picit megvillogtatják a képernyőt, és máris ellopják a gépen lévő adatokat