Tetszett a cikk?

Magyarország piacvezető infokommunikációs (ICT) cége, a T-Systems Magyarország az úgynevezett felhőalapú számítástechnika területén is teljes körű, igényekre szabott informatikai szolgáltatásokat kínál a hazai vállalatoknak. A felhő az IT világában gyűjtőfogalom. Arra utal, hogy az informatikai rendszereiket kiépíteni vagy fejleszteni akaró felhasználók – költséges beruházások nélkül – távolról (felhőből), megvásárolhatják a számukra szükséges hardvererőforrás-szükségletüket és szoftvereszközöket, alkalmazásokat.

A T-Systems Magyarország – a Magyar Telekom leányvállalataként – itthon elsők között alakította ki a felhőszolgáltatások kínálatának üzleti-technikai feltételeit. Az ügyfelek számára ez azt jelenti, hogy nincs szükség fizikai szerverek vásárlására, saját adatközponti infrastruktúrára. A T-Systems Cloud & Data Centerében mindez rendelkezésre áll – a korszerű, igényekhez igazodó informatikai környezet kialakítása csupán néhány kattintás!

A T-Systems Magyarország felhőszolgáltatásainak üzleti modellje is kulcskérdés. A társaság havidíjas konstrukcióban biztosítja ügyfeleinek azokat a megoldásokat, amelyeket eddig többnyire kénytelenek voltak egy összegben megvásárolni, majd saját informatikai rendszerükbe telepítve üzemeltetni. A T-Systems saját infrastruktúrájával fedezi a hálózati szolgáltatások elérését, frissítését és akadálymentes működését. A szolgáltató ugyanakkor a felhőtechnikák teljes tárházát kínálja – az IT-környezet kialakításától kezdve a számítógépes kommunikáción át a komplex üzleti alkalmazásokig. Nagy előny, hogy a cég egy kézből tudja biztosítani a vezetékes és a mobilkommunikációs alapinfrastruktúrát, az alközponti rendszereket, a kommunikáció szoftver- és hardvereszközeit. Ennek köszönhetően a szolgáltatások igénybevétele egyszerű, és az új megoldások gyorsan a vállalati IT-kultúra részévé válhatnak.

Mindez a T-Systems Magyarország sok száz vállalati ügyfelének számára már mindennapi valóság, de a felhasználói igények minél pontosabb megismerése érdekében nemrég egy közvélemény-kutatás keretében több mint 400 hazai nagy- és közepes méretű vállalat illetékeseit faggatták a felhőről. A megkérdezettek a legnagyobb előnyként a felhőalapú alkalmazások magasabb megbízhatóságát, a beruházási költségek megtakarítását emlegették. Nagy haszonnak tartják azt is, hogy a szolgáltató jóvoltából folyamatosan megújul, frissül a technológiai háttér. „Ami kulcskérdés – hangsúlyozta Szabó Gábor, a T-Systems menedzselt szolgáltatásokért felelős kompetenciaközpontjának vezetője –, mivel az informatika rohamléptekben változik, és nem minden felhasználó tud lépést tartani a pénzügyi erejét meghaladó IT-fejlesztésekkel.”

A T-Systems Magyarország felméréséből azonban fény derült a felhőszolgáltatásokkal szembeni felhasználói fenntartásokra is. Erős a félelem a külső szolgáltatói függőségtől, bizalmatlanság tapasztalható az adatok kezelésével kapcsolatos kérdések miatt, ezenkívül az ügyfelek attól is tartanak, hogy az internetkapcsolatok kitettsége miatt instabil a szolgáltatás. A T-Systems Magyarország vezetői nyomatékosan hangsúlyozták, hogy megfelelő válaszaik vannak a felhőszolgáltatásokkal szembeni averziókra. Mint rámutattak, a digitális váltás előtt álló vállalkozások nehezen azonosulnak a felhő sajátosságaival, így azzal, hogy egy szoftveres szolgáltatását havidíjas alapon vehetnek igénybe. Visszatartó erővel bírhat, hogy a felhőszolgáltatások mellett sok esetben nem látják a kellő mértékű szakértő támogatást, jóllehet – ahogy Szabó Gábor kiemelte – a T-Systems Magyarország egyik legnagyobb erőssége a mérnöki gárdájának felkészültségében rejlik. A szakember bízik abban, hogy kínálatuk még a kétkedőket is meggyőzi, elvégre a T-Systems Cloud & Data Center egyben Kelet-Közép-Európa legnagyobb és legbiztonságosabb adatközpontja is.

További információ