Tetszett a cikk?

A Tortilla Chipset gyártó Doritos alighanem a világon az első cég, amely - a Leicesteri Egyetem tudósai segítségével -...

A Tortilla Chipset gyártó Doritos alighanem a világon az első cég, amely - a Leicesteri Egyetem tudósai segítségével - reklámot küld az űrbe. A klipet a Földön is bemutatták már, de emellett hatóránként sugározzák az Északi sarkkörön működő európai űrállomás, az EISCAT nagy teljesítményű radarjairól a 42 fényévnyire található Nagy Medve csillagkép egyik, a mi Napunkhoz hasonló csillaga felé, amelynek bolygóin a tudósok szerint lehet élet. A leicesteriek célja, hogy magukat a rendszereket tesztelje nagy távolságú, célzottan irányított kommunikációhoz, ezért az üzenet tartalma egyelőre nem igazán fontos. A ropigyár úgy került képbe, hogy az egyetemnek szponzorra volt szüksége a kutatásokhoz. Ha a távolban netán lenne is fogadókész közönség, csak 2050-ben láthatná a reklámot. Még így is hamarabb, mint a Voyager üzenetét az amerikai űrszonda címzettjei. A Voyager 1977-ben indult útjára a Nap legközelebbi csillagszomszédja, a mindössze 4,4 fényévnyire található Alpha Centauri felé, és 40 ezer évre lesz szüksége, hogy célba érjen. Az űreszköz által szállított aranyborítású rézlemezre jóval egyszerűbb üzenetet helyeztek el: a földi életre jellemző hangokat (például a szél vagy a tenger zúgását, emberi beszédeket) és képeket (például egy stilizált meztelen női és férfi alakot). A tudósok még ebben az esetben sem biztosak, hogy földönkívüliek bármit ki tudnának silabizálni belőle a puszta tényen kívül, hogy intelligens lények által készített tárgyról van szó.

Radar360: Több a koronavírusos halott nálunk, mint Kínában

Radar360: Több a koronavírusos halott nálunk, mint Kínában

Szájer állítólag hivatlanul ment el a számára végzetes buliba

Szájer állítólag hivatlanul ment el a számára végzetes buliba

60 éve tudjuk a posztmodern irodalomtól, hogy a valóság nem létezik

60 éve tudjuk a posztmodern irodalomtól, hogy a valóság nem létezik