A közlekedési dugók keletkezésének eddig csak elméletben ismert fizikai alaptételét a japán tudósok a gyakorlatban is...

A közlekedési dugók keletkezésének eddig csak elméletben ismert fizikai alaptételét a japán tudósok a gyakorlatban is bizonyították. Korábban a dugók keletkezését útszűkülethez kapcsolták. A Nagoya Egyetem munkatársai most azt az újabb feltételezést támasztották alá, hogy útszűkület nélkül is kialakulhat a dugó, elég hozzá egyetlen vezető figyelmetlensége. Meglepően egyszerű kísérletet hajtottak végre: 22 járművezetőt pusztán arra kértek, hogy haladjanak állandó, óránként 30 kilométeres sebességgel egy 230 méter kerületű, egysávos körforgalomban. Rövid ideig tartott, amíg normális ütemben mentek, majd egyetlen sofőr véletlen sebességváltoztatása következtében máris kialakult a dugó, amely visszafelé hullámozva borította föl a ritmust a kör különböző pontjaiban, olyannyira, hogy az autóknak időnként meg is kellett állniuk. A japán kutatók azt a nézetet támasztják alá, hogy ha az úton túl sok az autó, akkor - különösebb akadály vagy feltűnő zsúfoltság nélkül is - maguktól kialakulnak a dugók.

Podcast: Miben kell még fejlődniük a fintech cégeknek?

Podcast: Miben kell még fejlődniük a fintech cégeknek?

Tállai az adómentes pálinkafőzésről: Létkérdés a nép hagyományainak megtartása

Tállai az adómentes pálinkafőzésről: Létkérdés a nép hagyományainak megtartása

Hogy teljesítettek a Vajna-korszak utolsó produkciói?

Hogy teljesítettek a Vajna-korszak utolsó produkciói?

Nyolc településen is időközi választást tartanak

Nyolc településen is időközi választást tartanak

Huszonöt év után lett kupagyőztés az FTC jégkorongcsapata

Huszonöt év után lett kupagyőztés az FTC jégkorongcsapata

Tucatjával nyithattak illegális hoteleket Budapesten

Tucatjával nyithattak illegális hoteleket Budapesten