hvg.hu

Közös űrvállalkozást indít a Google két milliárdos vezetője James Cameron filmrendezővel és további befektetőkkel az aszteroidákban található ásványkincsek kitermelésére. Az űrbányászati cég terveit jövő kedden mutatják be az USA-ban.

Ásványkincsek feltárására indít új üzleti vállalkozást a Google két vezetője, a Microsoft egyik fejlesztési vezetője és James Cameron filmrendező több más befektető részvételével - közölte a Wall Street Journal és a Mail Online. A Planetary Resources névre keresztelt vállalkozás egyik célpontjai az aszteroidák lehetnek.

James Cameron

A cég által kiadott rövid közlemény szerint céljuk kettős: egyrészt új természeti erőforrások után kutatnának az űrben, másrészt pedig "szeretnének hozzájárulni az emberiség prosperitásához". A Planetary Resources terveit hivatalosan kedden mutatják majd be Seattle-ben.

A Wall Street Journal felidézi, hogy az aszteroidák nikkel- és vasforrásainak kiaknázása már évtizedek óta lehetőségként szerepel az erőforrásokról szóló megbeszéléséken, de a várható költségek és a megfelelő tudományos szakértelem hiánya eddig akadályt jelentett.

A NASA szakértői azt jósolták, hogy több tízmilliárd dollárba kerülhet és több mint tíz év is eltelhet mielőtt űrhajósok szállhatnak le egy aszteroidán.

Több mint 37 millió forint gyűlt össze a kollégiumtűzben elhunyt férfi családjának