szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A L'Oréal együttműködésre lépett a Facebookkal, hogy közösen készítsenek egy új funkciót. Látványosan, kiterjesztett valóságbéli filterekkel nézhetjük majd meg – még vásárlás előtt – az Instagramon, hogyan állnának rajtunk különféle sminktermékek.

A jelek szerint a kiterjesztett valóság szép lassan egyre nagyobb szerephez jut a Facebook életében. Július elején kiderült, a közösségi oldal az amerikai felhasználók egy szűk csoportján már teszteli a kiterjesztett valóságon alapuló újfajta hirdetéseket a hírfolyamban. Most ismét egy ehhez hasonló újdonság jelenik meg, ezúttal az Instagramon.

A Reuters beszámolója szerint a L'Oréal összeállt a Facebookkal, hogy a felhasználók virtuálisan próbálhassák ki a kozmetikai cég termékeit – legyen szó rúzsról vagy épp szemfestékről. A francia vállalat e-kereskedelemből származó bevélte az elmúlt három évben majdnem a duplájára nőtt, így a mostani fejlesztés célja, hogy további lökést adjanak a sminktermékek eladásának.

A L'Oréal legnagyobb riválisai, mint az Estee Lauder vagy a Sephora az elmúlt időszakban rengeteg pénzt öltek a technológiai fejlesztésekre, így érthető módon a franciák sem akartak lemaradni. Ennek eredményeként márciusban vásárolták fel a mesterséges intelligenciával és kiterjesztett valósággal foglalkozó ModiFace nevű kanadai céget, amely most a Facebookkal közösen fejleszti a kiterjesztettvalóság-funkciót az Instagramra.

Hogy pontosan mikor válik elérhetővé a funkció, egyelőre nem tudni. Azt viszont igen, hogy első körben a Lancome, a NYX, az Urban Decay és az Yves Saint Laurent termékeit lehet majd virtuálisan kipróbálni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!