hvg.hu

A Hold krátereinek vizsgálata alapján jutottak kanadai kutatók arra a megállapításra: ott és a Földön is az elmúlt 290 millió évben lett egyre több meteoritbecsapódás.

Megháromszorozódott a Földet érő meteoritbecsapódások száma az elmúlt 290 millió évben a korábbi időszakhoz képest. A Science című tudományos lapban megjelent tanulmány eredményeire a Hold becsapódási krátereinek elemzése révén jutottak kutatók.

A Földet és a Holdat nagyjából azonos gyakorisággal érték meteoritok, a Földön azonban alig találhatók erre utaló nyomok az erózió miatt. Mivel közvetlen bizonyítékok nincsenek, a torontói Egyetem tudósa, Sara Mazrouei vezette kutatócsoport a Holdat vizsgálta, azt feltételezve, hogy hasonló volt a meteoritbecsapódások gyakorisága.

A Hold felszínéről a NASA Lunar Reconnaissance Orbiter nevű szondájának infravörös felvételei alapján becsülték fel 111 legalább tíz kilométeres átmérővel rendelkező, viszonylag fiatal holdkráter korát.

Az eredmények szerint a Holdon - így a Földön is - a 290 millió évvel ezelőtti időszak óta jóval több meteoritbecsapódás történt, mint korábban. Tehát az, hogy lényegesen kevesebb kráter ismert a 650-300 millió évvel ezelőtti korból, azért van, mert kevesebb volt a becsapódás.

Milyen plakátokkal kell üzenni?

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának tudományos eredményeket is ismertető Facebook-oldalát.

Az elemzőket is meglepte, mekkorát nőtt a Magyar Telekom bevétele