szerző:
hvg.hu

Egy angol felmérés azt vizsgálta, hogyan bánnak a cégek az alkalmazottaikkal, az ügyfeleikkel és hogyan kommunikálnak a közösségi médiában. A legjobb és a legrosszabb eredményt elérők között is jó néhány meglepetés akad.

A vállalatok „embersége” vagy empatikus viselkedése igenis értelmezhető, létező fogalom, nem elvont, hanem konkrét adatokkal mérhető mutató – írja a Harvard Business Review, amely az Angliában jelentősebb ügyfélkörrel bíró cégeket pontozta és állította sorba ebből a szempontból. Az értékelés három részterületről adódott össze. Mérték azt, hogy a cégek működése mennyire empatikus egyrészt a munkatársak, másrészt az ügyfelek, illetve vevők szemszögéből, ezen kívül azt is vizsgálták, hogy mennyire emberséges, mennyire együtt érző a közösségi médiumokban folytatott kommunikációjuk.

A listán számos olyan vállalat van, amely Magyarországon egyáltalán nem ismert, vagy érdemben nincs jelen, de sok olyan multi is akad, amely nálunk is sok alkalmazottat foglalkoztat, vagy sok ügyfele van.

©

A szaklap elemzése rámutat, hogy az élmezőnyt a vártnál kevésbé uralják a trendi technológiai cégek, de az sem igaz, hogy a lista alján csupa bank állna. A legrosszabban a távközlés teljesít, a szektorban – az értékelés szerint – járványszerű, hogy az ügyfelek elégedettségét a rövid távú profit oltárán feláldozzák. A telekomcégek közösségi médiás kommunikációja olyan előre csomagolt válaszokra korlátozódik, amelyek nem segítenek a problémák kezelésében, és jórészt a call centerbe terelik az ügyfeleket. 

A készítők arra számítottak, hogy a rugalmas, vevőikre odafigyelő kis- és közepes vállalatok az élbolyba kerülhetnek, mert könnyen leelőzik a nehezen mozduló óriásokat. A nagyok azonban egyenlően oszlanak meg a százas listán, amiből az a következtetés vonható le, hogy önmagában a méret nem határozza meg az empátia mértékét, sokkal inkább a menedzsment hozzáállása a mérvadó.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!

A lónak a ... ! – Hadházy Ákos legszaftosabb táblája felhúzta Kövér Lászlót

A lónak a ... ! – Hadházy Ákos legszaftosabb táblája felhúzta Kövér Lászlót

Három autó ütközött a XIV. kerületben

Három autó ütközött a XIV. kerületben

Ez már két focicsapat: a 22. babát várják Anglia legnépesebb családjában

Ez már két focicsapat: a 22. babát várják Anglia legnépesebb családjában

Drogtesztet lengetett be a Mi Hazánk a politikusoknak

Drogtesztet lengetett be a Mi Hazánk a politikusoknak

Kiderült: nagyon megéri bekapcsolni az iPhone-okon a sötét módot

Kiderült: nagyon megéri bekapcsolni az iPhone-okon a sötét módot

Megjött az új arcátalakítós őrület, most erre kattantak rá az emberek

Megjött az új arcátalakítós őrület, most erre kattantak rá az emberek