Kubica, Domenicali, Räikkönen és Kovalainen a szepangi dobogón © AP |
A maranellói gárda jódarabig kettős győzelemben reménykedhetett, de Felipe Massa végül nem jutott el a célig: a pólusról startoló brazil az első boxkiállásig csapattársa előtt autózott, de a finn egy remekbe szabott körrel tovább maradt a pályán és átvette a vezetést. Míg az északi klasszis elhúzott és végül magabiztos győzelmet aratott, addig a dél-amerikai a 30. körben a 8-as kanyarnál kicsúszott, a kavicságyban ragadt és feladni kényszerült a viadalt.
A pályafutása 16. győzelmét arató Räikkönen mögött az eddigi legjobb F1-es eredményét produkáló BMW-s Robert Kubica ért célba. A dobogón legutóbb a 2006-os Olasz Nagydíjon elért harmadik helyezésekor álló lengyel a rajtnál felugrott a Ferrarik mögé, majd Massa kiesésével egy pozíciót javított, de Räikkönen sikerét úgy sem tudta veszélyeztetni, hogy a boxkiállásoknál tovább maradt a pályán és körökön át az élen autózott.
Heikki Kovalainen 3. helyezése révén a McLaren is képviseltette magát a pódiumon, a szombati kvalifikáció után öt rajtpozíciós büntetéssel sújtott wokingi páros finn tagja a rajtnál a 7. helyről a negyedikre ugrott fel, majd Massa kieséséből profitálva került a bronzérmes pozícióba. A 9. helyről startoló Lewis Hamilton az 5. helyen fejezte be a versenyt: a brit sofőr jó rajtot követően beragadt a Red Bullos Mark Webber mögé, majd első boxkiállásánál sok időt veszített a jobb első abroncs cseréjénél kialakult mizéria miatt is.
Ön szerint ki lesz a Formula-1 világbajnoka 2008-ban?
A McLarenek közé a Toyota Szepang-specialistája, Jarno Trulli férkőzött be, aki a McLarenek büntetésének köszönhetően a 3. helyről indulhatott. Az olasz a rajtnál késhegyre menő csatát vívott a BMW-kel, több pozíciót veszített, de visszaküzdötte magát és a második szakaszban megközelítette Kovalainent, míg a hajrában sikerült maga mögött tartania a rohamosan közeledő Hamiltont.
A BMW Kubica eredménye mellett a viadal végén a leggyorsabb kört is megfutó Nick Heidfeld három pontot érő hatodik helyezésének is örülhetett, míg a pontszerző zóna Webberrel és a renault-s Fernando Alonsóval egészült ki: a kétszeres világbajnok hosszú etapokat futott, s bár támadta az energiaitalosok ausztrálját, végül nem tudta maga mögé utasítani.
A mögöttes mezőnyben említést érdemel a Williams és a Toro Rosso, akik bíztató melbourne-i produkciójuk után gyenge hétvégét zártak. Az olaszoknál Sebastien Bourdais az első körben kicsúszás miatt búcsúzott, Sebastian Vettel pedig motorhiba miatt adta fel a küzdelmet, míg a brit csapatnál Nico Rosberg körhátránnyal a 14. helyen végzett, miután az első körben ütközött Timo Glock-kal – a toyotás ki is esett – és orrkúpcserére kényszerült, a két Super Aguritól is vereséget szenvedő Kazuki Nakajimát pedig a 17., egyben utolsó helyen intették le.
A nem túlságosan izgalmas futam egyik érdekességeként folytatódott Rubens Barrichello boxutcai kálváriája: a szabálytalan szervize miatt Melbourne-ben ’stop-and-go’ büntetéssel és utólagos kizárással sújtott brazil ezúttal áthajtásos büntetést kapott, amiért átlépte a boxutcai sebességhatárt. A Honda veteránja végül a 13. helyen ért célba.
automenedzser.hu
A végeredmény |
MALAJZIAI NAGYDÍJ, SZEPANG (56 KÖR, 310,408 KM) 1. Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) 14 pont 1. McLaren-Mercedes 24 pont |